רופא שיניים מסביר למטופלת על רסן פנימי נסתר

הרבה פעמים בעיות בשיניים מצריכות טיפולים לא כל כך נעימים. יישור שיניים הוא טיפול מאוד נפוץ ויש לו הרבה אפשרויות טיפול בהתאם לחומרת הבעיה.

יש מצבים בהם הבעיה יכולה להיות יותר חמורה ומצריכה טיפול אינטנסיבי כמו רסן לשיניים. הרבה אנשים מאוד לא אוהבים את שיטת הטיפול הזאת מאחר והיא יכולה להיות לא נוחה המיוחד כשמדברים על הרסן הקלאסי.

מתי יש צורך ברסן לשיניים?

במקרים בהם יש שיניים בולטות, בין אם בלסת העליונה או התחתונה יש צורך לעשות טיפול מקדים לפני היישור שיניים. כלומר, במקרים בהם יש צורך לתקן את סגירת קשתות השיניים ייתכן שיש צורך להשתמש ברסן לשיניים.

כאשר הלסת התחתונה בולטת או הלסת העליונה בולטת לפעמים תיקון שלהם תלוי רק הטיפול של רסן.

מה ההבדל בין הרסן הקלאסי לרסן הפנימי?

הרסן הקלאסי הוא מתקן חיצוני, גלוי. למרות שהוא עושה עבודה מאוד טובה אם עוקבים אחר הוראות השימוש כראוי יש לו חסרונות מאוד בולטים.

מכיוון שהרסן החיצוני מונח על הצוואר או הראש, הרבה פעמים הוא יכול ממש להעיק על המטופל ולגרום לאי נוחות עבור הרבה אנשים. 

מלבד זאת, קיימת כמובן הבעיה האסתטית היא לא פחות חשובה ומובנת. הבעיה האסתטית גם מאוד מפריעה מכיוון שאנשים נוטים שלא לעקוב אחר הוראות הטיפול, בגלל שהם לא אוהבים את המראה שלהם עם הרסן והרבה פעמים לא עוקבים אחר הוראותיו של האורתודנט ולכן הטיפול לא מושלם או מתעכב הרבה זמן.

כשזה מגיע לטיפולי יישור שיניים, כל תהליך לוקח זמן רב ואי אפשר ליישר את השיניים בזמן קצר. לכן, לבישת רסן לזמן ארוך מאוד מרתיעה אנשים עד כדי כך שהם מעדיפים שלא לעבור את הטיפול.

רסן פנימי לעומת זאת יכול גם כן לתקן מצבים של לסת עליונה בולטת או לסת תחתונה בולטת לא פחות טוב מרסן קלאסי. 

אמנם גם הרסן הפנימי דורש תקופת הסתגלות, אבל אין ספק שהוא הרבה יותר נוח לרוב המטופלים והם גם יותר מרוצים מהטיפול והתוצאות. 

הרסן הפנימי הוא נסתר ונמצא כולו בחלל הפה, ואם יש אפשרות אנו מעדיפים להשתמש בו. הרסן כמעט ואינו נראה חיצונית מכיוון שהוא נמצא כולו בחלל הפה והוא מעניק מראה הרבה יותר נעים אסתטית וגורם למטופלים לשתף פעולה.

לסיכום,

רסן פנימי נסתר הוא אופציה נהדרת לאילו שיש להם בעיות של שיניים בולטות. מטופלים רבים מרוצים מהטיפול. אם גם אתם צריכים רסן פנו אלינו לראות אם אתם מתאימים לרסן פנימי.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp