בחור מחזיק את השפה העליונה בגלל כאבים בחניכיים

בעיות חניכיים נגרמות מהזנחה

החניכים שלנו הם קו ההגנה המשמעותי של השיניים ועל כן מאוד מאוד חשוב לשמור על בריאותם. בעיות חניכיים אשר לא מטופלות בזמן יגרמו לנסיגת חניכיים, ומכאן תהא הדרך "סלולה" לאיבוד השיניים בעתיד. נסיגת חניכיים גורמת לבעיות חניכיים בדמות דלקת היוצרת כיסים המשמשים מצע לחיידקים.

רופא חניכיים

רופא שיניים מיומן במחלות חניכיים, יכול לספק מענה מקצועי רחב ומדויק לבעיות כדוגמת דלקות חניכיים, נסיגת חניכיים או השתלת חניכיים.

דלקת חניכיים

דלקת חניכיים זוהי מחלה אשר מערבת את הרקמות הסובבות את השן: החניכיים ועצם הלסת ומקורה מהחיידקים המצויים ברובד השיניים.

נסיגת חניכיים

נסיגת חניכיים היא מצב שבו החניכיים נסוגות ממקומן ומתחילות לחשוף את שורש השן, הדבר עלול להוביל לאובדן שיניים.

בעיות חניכיים – טיפול מקצועי ויסודי

בעיות חניכיים שונות עלולות להתפתח כתוצאה מטיפול לקוי בשיניים ובחניכיים ובעקבות הזנחה של בעיות חניכיים שונות. פניה בזמן אל רופא לטיפול במחלות חניכיים יכולה לחסוך לכם כאבים רבים, טיפולים מורכבים ולשמור על שיניים וחניכיים בריאים.

מחלות חניכיים – היווצרות כיסים

כיס חניכיים נובע כתוצאה של דלקת חניכיים בשלב מאוד מתקדם. כאשר לא מסירים את הרובד מהשן, הרובד הופך להיות כר פורה לחיידקים. החיידקים האלה נכנסים לאט לאט לרווח שבין השן לחניכיים וגורמים לדלקת. כשהדלקת ממשיכה להתפתח, הרווח בין השן לבין החניכיים גדל, ונוצר כיס.

ברוב המקרים, האזור של השן הופך להיות הרבה יותר רגיש ומורגשת רגישות אפילו בפעולות הפשוטות ביותר כמו צחצוח שיניים. נכון, לשיניים שלכם יש שכבה שמטרתה להגן מפני החיידקים האלו. שכבה זו נקראת אמיל, אבל לחניכיים שלכם אין שכבת הגנה כזו ולכן ברוב המקרים החניכיים הם אלו שנפגעים כתוצאה ישירה מחיידקים אלו. כשהפרדה היא בסך הכל מילימטרים בודדים, הטיפול מאוד קל, אך כשההפרדה הולכת וגדלה ומגיעה אפילו למעל 6 מילימטר, סביר שכבר יהיה הרבה יותר מורכב לתקן את הנזק שנגרם. במקרים חמורים של המשך הזנחה, החניכיים עלולים ממש להתנתק מהשן ולגרום לשן ליפול.

על מנת להימנע ממצב בו נוצרות מחלות חניכיים חריפות, וכאשר טיפול אצל שיננית אינו מביא להקלה במצב, יש לבצע ניקוי עמוק של החניכיים.

ניקוי חניכיים עמוק – למניעת מחלות חניכיים

ניקוי חניכיים עמוק דומה לניקוי שיניים רגיל. למעשה, מדובר אותה פעולה, רק במקומות שונים בפה. ניקוי שיניים רגיל מתבצע מעל לקו החניכיים בעוד ניקוי חניכיים עמוק, כשמו כן הוא, והוא מתבצע עמוק בתוך החניכיים. בדרך כלל נבצע ניקוי חניכיים עמוק כשיש כיסי חניכיים מלאים בחיידקים ורובד המצריכים ניקוי כדי להתרפא.

ניקוי חניכיים עמוק דורש הסרת האבנית שבתוך הכיס ונמצא בין החניכיים לשיניים, ושפשוף השן כדי לוודא שכל החיידקים הוסרו. לאחר סיום הטיפול, רופא השיניים בדרך כלל ירצה לקבוע בדיקת מעקב כמה שבועות לאחר כמן, כדי לוודא שתהליך הריפוי מתקדם כמו שצריך.

מקרים קיצוניים במיוחד של מחלות חניכיים ידרשו מאתנו לבצע תהליך של גרידת חניכיים.

הכל על גרידת חניכיים למניעת מחלות חניכיים

גרידת חניכיים, רק השם עלול להישמע מפחיד. אך אל דאגה, התהליך בדרך כלל מתבצע תוך כדי הרדמה מקומית, כך שלא נרגיש דבר עד שרופא השיניים יסיים את תפקידו. בעיות חניכיים חמורות אשר לא ניתנו לטיפול באמצעות ניקוי רגיל מחייבות לעבור תהליך של גרידה.

טיפול גרידת חניכיים מתבצע בדרך כלל בשני מפגשים, כשבכל מפגש מנקים חצי מהפה. לפעמים, ניתן לסיים את כל הטיפול במפגש אחד. השלב הראשון בגרידת חניכיים הוא הסרת אבנית, המתבצע ע"י שיננית. אחר כך, מסירים את האבנית ואת כל הרקמה ה"חולה", שיש לה דלקת. אז אפשר לשייף את שורש השן ולהחזיר את החניכיים למקומם. אחרי שהטיפול מסתיים, רופא השיניים בדרך כלל ירצה שתקבעו פגישת ביקורת כמה שבועות לאחר מכן, כדי לוודא שתהליך הריפוי  מתקדם כמו שצריך.

במידה ואתם סובלים מכאבים בחניכיים, או מבעיית חניכיים כלשהי, פנו אל מרפאת השיניים של ד"ר אופיר, ונשמח לאבחן ולהתאים עבורכם את הטיפול המקצועי והיסודי ביותר למניעת מחלות חניכיים ולשמירה על בריאות החניכיים.