המדריך המלא לכאבי שיניים

בחורה מחזיקה את צד הפה בגלל כאבים

כאבי שיניים יכולים להיות נחלתם של כולם, החל מילדים קטנים ועד למבוגרים והם יכולים להתחיל בצורה שקטה עם לעיסה קטנה של חתיכת שוקולד או משלוק שתיה ממותקת. כך או כך, כאבי שיניים אינם דבר נעים ואיתו יש להתמודד בצורה מהירה וללא דיחוי, אחרת הנזקים שעלולים להיגרם לשיניים וללסת עשויים להיות כואבים יותר ולעיתים גם יקרים יותר. לכן, הדבר הראשון שעליכם לעשות כאשר אתם מרגישים כאב שיניים הוא לא להתעלם ממנו. יש להגיע למרפאה הקרובה על מנת לאבחן את הבעיה עד לשורש שלה ובמידת הצורך גם להגיע אליו. כיום הרפואה המודרנית מעניקה מגוון רחב של טיפולים בכאבי שיניים ואבחנות מקדימות, אשר יכולות לעזור לכם למנוע את הכאב הבא. 

סיבות לכאבי שיניים

בעיות חניכיים וכאבי שיניים יכולים לגרום לכאבים נוראים. חלק מאותן בעיות עלולות לנבוע משלל מקרים כאשר גם לצד המשפחתי שלנו יכול להיות חלק בזה. יחד עם זאת, השיניים והחניכיים שלנו מושפעים מלא מעט דברים, כגון אוכל רווי סוכר, שתייה ממותקת ואפילו עישון וצריכת אלכוהול. כל אלו עלולים להשפיע במידה ניכרת על בריאות החניכיים שלנו ועל כאבים שונים שעלולים להופיע בחלל הפה שלנו. 

גנטיקה

מחלות שיניים אומנם לא עוברות בתורשה כמו מחלות אחרות, אך חניכיים רגישות ושיניים פגיעות יותר אכן יכולות לעבור. תופעה זו יכולה להשפיע על החניכיים במגוון מחלות ותופעות ובחלקן עלולה להיות גם נסיגת חניכיים, רגישות גבוהה יותר ועוד. 

שחיקה

אנשים בעלי חרדות נוטים לחרוק שיניים בזמן שינה, גם אנשים אשר נוטים להחזיק עפרונות או עטים בפה עלולים לגרום לשחיקה של השיניים או כאלו אשר מצחצחים את השיניים בצורה לא נכונה או אגרסיבית מידי. פעולות אלו עלולות לגרום לפגיעה באמייל, שהיא השכבה החיצונית של השן ואחראית על הגנה מפני חיידקים ושינוים קיצונים בטמפרטורה.

עששת

מחלה זו נגרמת על-ידי חיידקים הרובצים באזור השן, כאשר הם מייצרים חומצה הגורמת לפירוק של השכבה החיצונית שלה. חומצה עלולה לפגוע גם באזורים המכילים עצבים וכלי דם, לכן התעלמות ממחלה זו עלולה להוביל לכאבים חמורים (אשר יכולים להופיע באופן ספונטני) ולעיתים גם להעיר מתוך שינה. העששת יכולה ליצור לשיניים לא מעט נזקים, שבמקרים מסוימים עלולים להיות בלתי הפיכים. 

חבלות וטראומה

מכות באזור הפנים או באזור הלסת עלולים לגרום לפגיעה במבנה השן או ליצירת טראומה. יחד עם זאת, במידה והמכה עלולה להיות חזקה מידי, היא עלולה להופיע בדמות של כאבים עזים ולעיתים גם מצב של זיהום ברקמות. כל אלו עלולים להופיע באזור המכה במידה ואכן קיבלתם מכה כזו יש לפנות לרופא מהר ככל הניתן. 

נסיגה

ישנם מקרים בהם החניכיים נסוגות וחושפות את שורשי השן או כותרת השן. מקרה מסוג זה יכול לנבוע מכמה סיבות כמו צחצוח שיניים אגרסיבי מידי, עישון סיגריות, משחק עם עט או חיטוט יתר עם קיסם. דלקות אלו עלולים לחשוף את השורשים לשינויים של חום וקור ובכך לייצר לא מעט כאבים. 

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp