חידוש טיפול שורש

בחור באמצע טיפול שיניים

מתי נדרש לבצע חידוש טיפול שורש?

חידוש טיפול שורש הינו תהליך אשר מבוצע על ידי רופא השיניים בשן שכבר בוצע בה טיפול שורש. במצבים בהם קיימת עששת עמוקה (כלומר "חור" עמוק) במיוחד, או כאשר יש מצב של דלקת בשורש השן. במקרים אלו יש לבצע טיפול שורש בו מנוקות תעלות שורש השן, מחטאים ואוטמים אותן.

לאחר ביצוע תהליך זה יש לשקם את השן עם סתימה או באמצעות מבנה וכתר. לעתים, על אף שבוצע טיפול שורש בשן, עדיין קיימים זיהום או דלקת בשורש השן, ואז עולה הצורך בביצוע חידוש טיפול שורש.

טיפול שורש אשר מבוצע שוב הינו טיפול אשר מבוצע ללא הרדמה, וזאת משום שלא קיים עצב חי. על מנת לבצע חידוש של טיפול שורש, יש צורך בשני ביקורים. בביקור הראשון מסולקת הסתימה הקודמת והתעלות נחבשות באמצעות תרופה לסילוק הזיהום. בביקור השני מבוצעת סתימת שורש סופית.

תהליך ביצוע חידוש טיפול שורש

חידוש טיפול שורש הידוע גם כטיפול שורש חוזר, הוא תהליך שבו פותחים מחדש את השן ומבצעים את טיפול השורש מחדש. הסיבות לביצוע חידוש טיפול שורש הן מגוונות ורבות ולעיתים לא ניתן לדעת בוודאות מה גרם לזיהום לחזור. הסיבות הנפוצות לחידוש טיפול שורש הן – חיטוי וניקוי לקוי  ואיטום לא מלא של מערכת תעלות השורש, חוסר איתור כל תעלות השורש, שיקום לקוי של השן, דליפה של חיידקים בגל איטום כותרתי לקוי  או השארת הסתימה הזמנית לתקופה ארוכה.

טיפול שורש חוזר מתחיל בהסרת השחזורים הקיימים בשן, הווה אומר הסרת סתימות / כתרים ומבנים. לאחר מכן יש לנקות ולחטא מחדש את תעלות שורש השן, לאחר מכן מתבצעת הכנה חדשה של תעלות שורש השן ואיטומם בעזרת סתימת שורש חדש.
לעיתים רחוקות נותר זיהום מתמשך בתעלות השורש גם לאחר חידוש טיפול שורש ואז הפתרון הוא טיפול כירורגי.

האם תמיד ניתן לבצע חידוש טיפול שורש?

חשוב לדעת כי לא תמיד אפשר לבצע חידוש טיפול שורש, קיימים מקרים בהם קיים סדק בשן ובמקרים אלה חייבים לבצע עקירת שן.
במקרים שבהם יש סתימת שורש סבירה ושיקום קבוע טוב ניתן לשקול לעשות טיפול שורש כירורגי.
יש לשקול טיפול שורש כירורגי גם במקרים שמבחינה טכנית לא ניתן לבצע חידוש טיפול שורש. רופא שיניים מומחה בטיפולי שורש ידע לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור המטופל בהתאם לכלל הנתונים וההיסטוריה של טיפול השורש אצל המטופל.

האם חידוש טיפול שורש יכול להיכשל?

התשובה לצערנו היא כן. במקרים שונים חידושו של טיפול השורש עלול גם הוא להיכשל. הסיבות לכך תלויות באיכות טיפול השורש וברקע שהביא לחידוש טיפול השורש.
במקרים של כישלון נוסף בטיפול, צריך לשקול מספר פעולות כגון: האם כדאי לבצע חידוש טיפול שורש נוסף או האם צריכה להיות התערבות כירורגית לדוגמא עקירת השן או קטיעת חוד השורש המזוהם.

מרפאת שיניים ד"ר אופיר

כפי שנוכחתם לדעת, חידוש של טיפול שורש נחשב לטיפול שיניים מורכב ולכן מומלץ לבצע אותו אצל רופא מומחה לטיפולי שורש על מנת להעלות את סיכויי ההצלחה ולבצע אותו בצורה הטובה ביותר. אנו מזמינים אתכם לבקר במרפאתנו, שם יטפל בכם צוות רופאים מקצועי, אשר מבצע את הטיפולים במיומנות מרבית, עם תודעת שירות גבוהה ויחס נעים, כדי שתוכלו לעבור את הטיפול בצורה הנעימה ביותר – והמוצלחת ביותר.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp