טיפולי שיניים לילדים ומתבגרים

בדיקות שיניים קבועות לילדים הינן חלק קריטי בטיפול הבריאותי המונע.

במהלך בדיקת שיניים, רופא השיניים או השיננית ינקו את שיני ילדכם ויעריכו את הסיכון של ילדכם להופעת עששת. הבדיקה עשויה לכלול יישום חומר איטום או פלואוריד על מנת להפחית את הסיכון לריקבון. בדיקת שיניים לילדים עשויה לכלול גם צילומי רנטגן לשיניים או פרוצדורות אבחון אחרות.

רופא השיניים או השיננית ידונו ככל הנראה בהרגלי התזונה ובהיגיינת הפה של ילדכם וידגימו טכניקות צחצוח ושימוש בחוט דנטלי. נושאים אחרים עשויים לכלול מניעת פגיעות דרך הפה או, עבור מתבגרים, הסיכונים הבריאותיים הקשורים לטבק, שימוש בסמים ופירסינג בפה.

בדיקות שיניים קבועות מסייעות בהגנה על בריאות הפה של ילדכם. הן מאפשרות לרופא השיניים של ילדך הזדמנות לאתר בעיות מוקדם, כשהן ניתנות לטיפול, ומספקות טיפים לטיפול בשיניים של ילדך.

מתי לעבור בדיקת שיניים

גורמים שונים עשויים לקבוע באיזו תדירות ילדכם זקוק לבדיקת שיניים, כולל גיל, בריאות וסיכון לעששת. שקול את ההנחיות הכלליות הבאות:

גילאים 6 חודשים עד שנה: האקדמיה האמריקאית לרפואת שיניים לילדים ואיגוד השיניים האמריקני ממליצים לקבוע בדיקת שיניים ראשונה לילד לאחר גדילת השן הראשונה ולא יאוחר מיום ההולדת הראשון. בבדיקה השיניים והחניכיים של תינוקכם ייבדקו.

פעוטות, ילדים ובני נוער בגילאי בית הספר. האקדמיה האמריקאית לרפואת שיניים לילדים ממליצה לתאם בדיקות שיניים סדירות, כאשר המרווח השכיח ביותר הוא כל חצי שנה. עם זאת, רופא השיניים עשוי להמליץ ​​על ביקורים פחות או יותר תכופים בהתאם לגורמי הסיכון של ילדכם לבעיות בריאות הפה.

איך אתה מתכונן

לפני שתקבע בדיקת שיניים ראשונה של ילדך, שקול אם יהיה לך הכי נוח לבקר אצל רופא השיניים המשפחתי שלך או לקחת את ילדך לרופא שיניים לילדים – רופא שיניים המספק טיפול שיניים וטיפול מיוחד לילדים, החל בתינוקות ועד בני נוער. לרופאי שיניים לילדים יש בדרך כלל משרדים וציוד המיועדים במיוחד לילדים.

כדי לעזור להכין את ילדכם לבדיקת שיניים:

תכנן בזהירות את ביקור ילדך. קבע את בדיקת השיניים לילדך בשעה ביום בה הוא או היא רגועים וסביר להניח שהוא ישתף פעולה.

תהיה חיובי. כשאתם מדברים עם ילדכם על בדיקת השיניים, הימנעו משימוש במילים כמו "כאב", "זריקה" או "פגיעה". במקום זאת, אמור לילדך שרופא השיניים ישתמש בכלים מיוחדים כדי לוודא שהשיניים שלו בריאות. כדאי להזכיר לילדך שגם אתה מבקר אצל רופא השיניים, אך אל תספר לו על חוויות שיניים שליליות שהיו לך.

למה אתה יכול לצפות

תהליך בדיקת השיניים לילדים עשוי להשתנות בהתאם לגיל הילד ולצרכי הטיפול בו.

הבדיקה יכולה להיערך בכמה דרכים, או שהילד יתבקש לשבת על שולחן או כיסא הבדיקה או שבמקרים מיוחדים הוא יוכל לשבת בחיק ההורה.

אז סביר להניח שרופא השיניים או השיננית:

  • יבדוק את היגיינת הפה של ילדך ואת בריאותו הכללית, הרגלי שתייה ואכילה, והסיכון לעששת בשיניים.
  • הסרת כתמים או משקעים על שיני ילדך על ידי קרצוף עדין בעזרת מברשת שיניים רטובה או מטלית רטובה.
  • ניקוי השיניים בטכניקות מתאימות.
  • בדיקה כמה פלואוריד ילדך מקבל דרך הדיאטה ושימוש במוצרי היגיינת הפה – ובמידת הצורך, רופא השיניים ורשום עבורו תוסף פלואוריד או יתחיל טיפול פלואוריד מקומי על שיני ילדך.
  • חיפוש פצעים או בליטות בלשון ילדך, בתוך הלחיים ועל גג הפה.
  • הערכת ההשפעה של הרגלים כמו שימוש במוצץ ומציצת אגודל.

במהלך כל בדיקה קבועה, רופא השיניים או השיננית ימשיכו להעריך את היגיינת הפה של ילדכם ואת בריאותו הכללית, הרגלי שתייה ואכילה, ואת הסיכון לעששת. מלבד ניקוי שיני ילדך, רופא השיניים או השיננית יכולים לערוך בדיקות נוספות.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp