יישור שיניים לילדים

ילדה קטנה מקבלת טיפול שיניים

הילדים שלנו הם הדבר הכי יקר לנו בעולם, ואנחנו רוצים שכל הדברים הכי טובים יתנקזו אליהם תמיד. בפועל, הדבר הזה לא תמיד מתאפשר, משום שהחיים מזמנים כל מיני סיטואציות קצת פחות נעימות, שגם הילדים שלנו צריכים להתמודד איתן. בין היתר, המפגש בין רופאי השיניים לבין הילדים שלנו נתפס תמיד בתור מפגש מאיים ומפחיד, אבל אם תייצרו גישה נעימה לגביו – כל ההליך יכול להיות הרבה יותר נוח וחיובי לכל הצדדים. כשאנחנו מדברים על יישור שיניים לילדים אנחנו מדברים על טיפול שממש לא מומלץ לדלג עליו, ולכן ככל שתוכלו ליצור סביבו אווירה יותר תומכת ומרגיעה – ככה תוכלו גם ללוות את הילדים שלכם יד ביד בדרך להצלחה שלו.

יישור שיניים לילדים – כי אף אחד לא רוצה חלל פה עם מראה עקמומי

יישור שיניים לילדים ידוע בתור אחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר, גם ברחבי הארץ וגם ברחבי העולם. קורה מצב שבו הילדים שלנו מקבלים את הגנים שלנו, ולכן במרבית מהפעמים הם יצטרכו להתמודד עם בעיות דומות כמו שאנחנו חווינו בתור ילדים. אם מדובר על ילד שלהוריו חלל פה טבעי עם נראות לא ממש ישרה ואסתטית, הרי שסביר שגם חלל הפה שלו יזמן לו לא מעט טיפולי שיניים, גם בהווה וגם בעתיד.

יישור שיניים לילדים יכול לגרום לשיניים שצמחו בצורה עקמומית לקבל צורה יפה וישרה, ככה שכל חיוך שלהם יהיה חיוך של מיליון דולר!

יישור שיניים לילדים היום הוא לא כמו יישור שיניים לילדים בעבר

אם נחזור כמה עשורים לאחור, נגלה שיישור שיניים לילדים היה טיפול לא ממש סימפטי, ויותר מזה – גם לא ממש אסתטי. אם תנסו להיזכר, תוכלו להבחין בכך ששיטות הטיפול לצורך יישור שיניים לילדים כללו חודשים ארוכים של חבישת רסן בתוך חלל הפה וגם על הראש, וליווי ארוך וצמוד מטעם קוביות צבעוניות שעיטרו את השיניים במשך כמה וכמה חודשים. אז נכון, מדובר על שיטות מאוד יעילות שניתן לבחור בהן גם היום, אבל לצידן קיימות גם כמה שיטות שניתן בהחלט להיעזר בהן בצורה יעילה יותר, קצרה יותר והכי חשוב – בולטת פחות.

יישור שיניים לילדים היום יכול להתבצע על ידי מגוון שיטות, כמו פלטות שקופות שנשלפות מהפה, פלטות שניתן להרכיב רק בשעות הלילה ולא לאורך היום, וגשרים שמותקנים על צידן האחורי של השיניים – ככה שאף אחד חיצוני לא חשוף להליך היישור שמתרחש בתוך הפה.

מדוע חשוב לבצע יישור שיניים לילדים בשלב כמה שיותר מוקדם?

טיפולי יישור שיניים נתפסים לא פעם בתור טיפולים מביכים, שגורמים למטופל להרגיש חוסר נוחות וחוסר נעימות בסביבתו. ככל שגילו של המטופל ביישור שיניים הוא צעיר יותר, כך ניתן להבטיח שהמעגלים שיהיו חשופים לטיפול הם מעגלים מצומצמים יותר, ובדרך כלל גם מלאים בילדים שעוברים את אותו הטיפול בדיוק.

לעומת זאת, התעכבות עם יישור שיניים לילדים עלולה להוביל למצב שבו הילדים גדלים והופכים לחיילים בצבא ההגנה לישראל, ואף לצעירים בני 20-30 ומעלה, שסביבתם כבר ממזמן שכחה מהם טיפולי יישור שיניים. כמובן שבגילאים כאלו הטיפול יהיה חריג יותר ובולט יותר לעין, ולכן כדאי לסיים איתו כמה שיותר מהר.

יישור שיניים לילדים הוא לא רק עניין בריאותי, אלא גם עניין אסתטי

סט השיניים שנמצא בחלל הפה שלנו צריך להיות ישר ומסודר. ככל שכל שן מתמקמת בצורה טובה יותר בחלל הפה, ומשתלבת בצורה טובה יותר במקום שאליו היא שייכת, כך אנחנו יכולים להנות גם מסט שיניים ישר ואסתטי, אך גם מבריאות מקסימלית. ברגע שהשיניים מחזיקות במראה עקמומי, הן עלולות בהחלט להוביל לכדי מצב של פגיעה בעצמן ובשיניים הסמוכות אליהן, ואף לגרום לדלקות שונות. אז למה זה קורה? פשוט מאוד – השמירה על היגיינת השיניים העקמומיות היא פעולה הרבה יותר קשה ומסובכת לביצוע, משום שפעולות כמו צחצוח השיניים והעברת החוט הדנטלי לא מצליחות לממש את מיטב הפוטנציאל שלהם, ולהגיע לכל המקומות שאליהם הן אמורות להגיע.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp