יתרונות וחסרונות לציפוי שיניים

אישה מחזיקה בדוגמאות של שיניים בגווני צבע

מכירים את הרגע הזה שבו אתם מבחינים שבחלל הפה שלכם נמצאות שיניים שאיך לומר בעדינות, לא ממש נראות טוב? חלל הפה שלנו הוא איזור רגיש, וסט השיניים שלנו יכול להוביל אותנו לכדי כל מיני התמודדויות שונות, כמו שיניים עקמומיות, שיניים צהובות, שיניים שבורות ועוד. היום קיימים פתרונות רפואיים כמעט לכל אחת ואחת מהבעיות הללו ועוד רבות, ולכן כדאי להכיר את האפשרויות שעומדות בפניכם בכל סיטואציה שהיא. כאשר מדברים על שיניים שבורות, לדוגמה, ניתן להבחין בפתרון יעיל במיוחד בדמות ציפוי שיניים. אם אתם מעוניינים לחקור ביחד איתנו את הנושא, הכנו לכם כאן כמה נקודות חשובות שנוגעות ביתרונות וחסרונות לציפוי שיניים. אז מה חשוב שתדעו רגע לפני שאתם קובעים לעצמכם ביומן את הפגישה עם רופא השיניים? בואו לבדוק ביחד איתנו.

על מה בעצם מדברים כשמדברים על ציפוי שיניים?

ציפוי שיניים הוא אחד מהטיפולים המוכרים ביותר היום בעולם רפואת השיניים. היות וחלל הפה שלנו הוא איזור מגוון כל כך מבחינת הפגיעות הפוטנציאליות בו, הבינו המומחים של עולם רפואת השיניים שיש להציב מגוון אלטרנטיבות שונות עבור כל בעיה ובעיה. היום, ציפוי שיניים מאפשר לאנשים רבים להנות מסט שיניים עם נראות מצוינת, בלי שברים, סדקים או "פציעות" נראות לעין מסוגים כאלו ואחרים.

ציפוי שיניים – סוגים

היום קיימים סוגים שונים של ציפוי שיניים, כך שכל מטופל יוכל לבחור לעצמו את החומר שהכי מתאים לו מבחינת כל מיני שיקולים שונים. תוכלו למצוא ציפוי שיניים לומינייט, ציפוי שיניים לומיניריס, ציפוי שיניים קומפוזיט, ציפוי שיניים חרסינה, ציפוי שיניים זירקוניה ועוד. המטופלים בדרך כלל בוחרים בציפוי שיניים על פי קריטריונים של תקציב, חוזק החומר שממנו עשוי ציפוי שיניים, המלצת רופא השיניים המטפל, סוג הבעיה שאיתה ציפוי שיניים צריך להתמודד ועוד.

יתרונות וחסרונות לציפוי שיניים – כל מה שחשוב שתדעו

קיימים לא מעט יתרונות וחסרונות לציפוי שיניים. משום שקיימים כל כך הרבה סוגים של ציפוי שיניים, כל אחד מהם מביא איתו יתרונות וחסרונות אחרים. באופן כללי, כאשר מדברים על יתרונות לציפוי שיניים, ניתן לדבר על כמה וכמה יתרונות עיקריים:

1. מראה השיניים שלכם יכול לקבל טיפול מעולה על ידי ציפוי שיניים. עם ציפוי שיניים כל סדק או שבר יכול לקבל את המענה הראוי לו, ובמקום להוות מקור לבושה או מבוכה – להפוך לשן בעלת מראה מעולה.

2. ציפוי שיניים, באופן כללי, עשויים מחומרים חזקים. כמובן שקיימים, מבין כל האפשרויות השונות, חומרים חזקים יותר לעומת חומרים חזקים פחות, אבל בסופו של דבר המטרה של כולם היא זהה – לעמוד בתור אלטרנטיבה מצוינת לשן הטבעית, ולהעניק למטופלים גם מראה וגם חוסן של השן לביצוע פעולות שונות כמו לעיסה, דיבור ועוד.

3. מרבית החומרים שמהם עשויים ציפוי שיניים, יכולים לשנות את צבעם בצורה קלה ונוחה. באופן הזה, כל מטופל יכול לקבל ציפוי שיניים שמתאים בדיוק לצבע השיניים שלו, בין אם הוא לבן יותר, בז', צהבהב ועוד. היום, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, ניתן לדגום את צבע השיניים הקיים, ולהתאים אותו לציפוי שיניים.

4. טווח ארוך של ציפוי שיניים – ציפוי שיניים מחזיקים מעמד לאורך זמן, וכשאנחנו אומרים לאורך זמן אנחנו מתכוונים לשנים ארוכות מאוד.

חסרונות לציפוי שיניים – כי חשוב לדבר גם על הצד הבעייתי

לצד היתרונות הרבים, שחלקם מפורטים כאן באופן מלא ואת חלקם תוכלו לגלות במהלך הטיפול ולקראתו, קיימים גם חסרונות שכדאי להכיר. הנה כמה מבין החסרונות הבולטים של ציפוי שיניים:

1. המחיר – ציפוי שיניים הם סיפור לא מאוד זול, בלשון המעטה. כאשר אתם בוחרים בציפוי שיניים, בין אם בחומרים הזולים, באופן יחסי, ובוודאי שבחומרים היקרים יותר – אתם בוחרים בטיפול שיכול להגיע לכ-2,000 ש"ח ועד כ-6,000 ש"ח לשן אחת בלבד, ואילו כאשר מדובר על סט שיניים מלא – ניתן להגיע גם לעשרות אלפי שקלים, ולעיתים אף לחצות את גבול ה-100,000 ש"ח.

2. מרבית החומרים של ציפוי שיניים הם שבירים – אז נכון, אמנם תפקידו של ציפוי שיניים הוא להוות פתרון מצוין לציפוי השן ולתחזוקתה, אבל זה לא הופך אותו לחסין מפני פגיעות. ממש כמו שהשן עלולה להישבר ממכה או חבלה כזו או אחרת, כך גם ציפוי שיניים עלול לקבל מכה ולהישבר.

אז מה לעשות? האם בכל אופן כדאי לבחור בציפוי שיניים?

כמו שראיתם, קיימים יתרונות וחסרונות לציפוי שיניים, והם מתנהלים ביחד זה לצד זה. אז האם לבחור בציפוי שיניים על אף החסרונות ובזכות היתרונות? התשובה היא, חברים וחברות, בהחלט כן! אם תחשבו על זה, לכל החלטה שאתם מקבלים בחיים קיימים גם יתרונות וגם חסרונות, ובסופו של דבר הנוסחה המושלמת לקבלת ההחלטה היא התועלת שאתם מקבלים כאן בסופו של דבר.

אז אולי יש כמה חסרונות לציפוי שיניים, אבל הם חסרונות שבהחלט אפשר להתמודד איתם על ידי חסכונות ותכנון כלכלי לזמן הארוך, וכן על ידי נקיטת אמצעי זהירות בשמירה על השיניים שלכם – דבר שאתם בלאו הכי מבצעים.

ד"ר אופיר זהבי לציפוי שיניים מעולה

הכירו את ד"ר אופיר זהבי, רופא שיניים מוכר, מומלץ וותיק מאוד בעולם רפואת השיניים הישראיל. ד"ר אופיר זהבי ישמח להעניק גם לכם ציפוי שיניים שישמשו אתכם לחלל פה אסתטי ושלם, אז צרו איתו קשר במספר הטלפון 03-931-3155.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp