הכל על כירורגיית פה ולסת

בחורה לאחר טיפול שיניים אוחזת במראה קטנה

מה זו כירורגיית פה ולסת ?

טיפולי פה ולסת מוגדרים לרוב כפעולות כירורגיות שונות המבוצעות על ידי מומחים לכירורגית פה ולסת. הכוונה היא במגוון של סוגי טיפולים, לרבות השתלת שיניים, השתלות עצם, הרמות סינוס, עקירות כירורגיות ועוד.

כירורגיה פה ולסת הנה תחום רפואי מורכב ביותר הדורש ידע מעמיק וניסיון מעשי רב בקשת רחבה של סוגי ניתוחים וטיפולים.

לכן, כאשר יש צורך בטיפולי פה ולסת מומלץ לגשת רק אל רופא מומחה בתחום, המסוגל לספק אבחון וטיפול מקצועי ומדויק. בידי הרופא חייבות להימצא כל התעודות המעידות על התמחותו, ורצוי מאוד לתת עדיפות לרופאים בעלי ותק וניסיון בתחום (וגם המלצות לא יזיקו כמובן).

בהתאם, בחירה ברופא שאינו מומחה בתחום, לא מביא איתו ניסיון רב שנים וצעדיו המקצועיים מהוססים – עלולה להיות בחירה שלא רק שלא תועיל לכם, אלא גם עלולה להזיק לכם עד מאוד. לא פעם אנשים מעדיפים לבחור ברופא שיניים שהצעת המחיר שלו נמוכה יותר, אך בהתאם נאלצים להתמודד, בדיעבד, עם תוצאות שלא יגרמו להם להיות שבעי רצון, להיפך – יגרמו להם צער רב. כמו שאומר המשפט הידוע – "סוף מעשה במחשבה תחילה", הימנעו מלגשת לטיפולי שיניים שמוטלים בספק, ובחרו מראש ברופא שיניים מקצועי מספיק לביצוע העבודה.

כירורג פה ולסת

כירורג פה ולסת הינו רופא שיניים המתמחה בטיפולים כירורגיים הקשורים לחלל הפה והלסת. מדובר במספר רחב של פעולות כירורגיות,

כאשר כל אחת מהן מביאה איתה את המאפיינים היחודיים לה. משום שמדובר על מגוון רחב מאוד של פעולות, צריך כירורג פה ולסת להחזיק במגוון כלים שישמשו אותו לכדי ביצוע שלהן בצורה המקצועית ביותר.

כדי להבין קצת יותר את תפקידו של כירורג פה ולסת, בואו ונכיר כמה מתוך הטיפולים המוכרים ביותר שהוא מבצע.

השתלת שיניים

כאשר קיים מחסור בשן אחת או יותר, משתמשים בשתלים דנטליים ע"מ למלא את המקום החסר כתחליף לשן שאינה קיימת או שנעקרה.

פעולת השתלת השיניים מתבצעת על ידי כירורג פה ולסת, שיודע מהם שלבי ההליך הדרושים, ואילו טיפולים צריכים להקדים את הפעולה בחלק מהמקרים.

טיפול הרמת סינוס

טיפול הרמת סינוס הוא טיפול בו מושתלת עצם באזור האחורי בלסת העליונה המשמשת להשלמת מחסור בעצם כשיש צורך בהשתלות שיניים.

 טיפול הרמת סינוס צריך להתבצע בצורה מקצועית ביותר, שכן פעולה לא נכונה במהלכו עלולה לפגוע בלסת ובחלל הפה.

באילו תחומים מטפלת כירורגיית פה ולסת

בדרך כלל מדובר בניתוחים המתבצעים בחלל הפה והלסתות ואלה מתבצעים בהרדמה מקומית, סדציה או הרדמה מלאה.

תחום זה של הרפואה מטפל במגוון של בעיות רפואיות וביצוע הליכים כירורגיים מורכבים, כגון:

 ביצוע שתלים דנטליים (השתלות שיניים) להשלמת שיניים חסרות.

טיפולים אלו נובעים מעצם העובדה שלא מעט אנשים נאלצים להתמודד עם סט שיניים שאינו מלא. אובדן השיניים נגרם הן מגורמים גנטיים כאלו ואחרים, והן מנסיבות כמו נפילת שן חולה, נפילת שן בעקבות מכה חזקה ועוד.

 התקנת שיניים תותבות ע"ג שתלים (אול און פור / סיקס).

מדובר כאן על שיטות סופר מתקדמות של התקנת שיניים תותבות על גבי שתלים, וכמובן שהמקצועיות בזמן הטיפול באמצעותן היא גורם לא פחות מקריטי.

השתלת עצם בחניכיים (להשלמת חוסרים טרם השתלת שיניים).

 הרמת סינוס (טכניקה להשלמת עצם בלסתות).

 עקירות כירורגיות.

 עקירות כירורגיות מתבצעות כתוצאה מצמיחת שן בינה בצורה שעלולה לפגוע בסט השיניים הקיים, בעקבות שן חולה שעלולה לזהם את האיזור ועוד.
קיימים קריטריונים שונים לבחירת שיטת הטיפול המתאימה ביותר למטופל. כך למשל, ניתן לבחור בין הכנת תותבות לבין השתלות שיניים, כאשר גם בחירות אלו יכולות להתפצל לתתי אפשרויות. לכן קיימת חשיבות רבה לבחירת רופא מנוסה הבקיא בטכניקות השונות.

ככל שרופא השיניים יהיה מקצועי יותר ובעל יותר ניסיון, כך הוא יוכל להתאים לכל חלל פה את הטיפולים הרלוונטים לו. בסופו של דבר, כל אחד ואחת מאיתנו בעלי חלל פה שונה, עם מאפיינים שונים, היסטוריה שונה וגנטיקה שונה. בעקבות נקודות השוני הגדולות והבולטות בין מטופל למטופל, צריך רופא השיניים לאבחן בכל פעם מחדש את הסיטואציה, ולהתאים לה טיפול הולם.

חשוב ביותר להציג בפני המטופל מספר אלטרנטיבות טיפול קיימות, את טכניקות הביצוע, זמני החלמה, היתרונות והחסרונות של כל טיפול ועוד. כל זאת, מתוך שקיפות מלאה ובמטרה לספק למטופל את הטיפול המתאים ביותר עבורו.

בסופו של דבר, מדובר כאן על לא מעט ייעוץ מקצועי מטעם הרופא המטפל, אבל גם המעורבות של המטופל בעניין היא לא פחות חשובה. המטופל יוכל לשתף את רופא השיניים בענייני תקציב, חששות ועוד, וכך הם יוכלו לפנות אל הטיפול הטוב ביותר, שיקח בחשבון את מירב השיקולים של המטופל והרופא המטפל גם יחד.

מעבר למקצועיות, שהיא כמובן מאפיין חשוב ביותר שרופא השיניים יחזיק בו, חשוב גם לוודא שרופא השיניים שלהם הוא אדם אדיב, קשוב וסבלני, כזה שמבין שכירורגיית פה ולסת היא דבר שלא מעט אנשים נרתעים ממנו וחוששים ממנו מאוד. ככל שתבחרו ברופא שיניים שכזה, כך תוכלו להבטיח לעצמכם טיפול הרבה יותר נעים, בסביבה מקבלת ותומכת, שתשרה עליכם אווירה טובה ומרגיעה.

המרפאה של דוקטור אופיר זהבי דוגלת בדיוק בערכים שציינו כאן.
אצל דוקטור אופיר זהבי תמצאו מקצועיות רבה, המלצות בשפע, ניסיון רב שנים, מומחיות בכל הנוגע לטיפולי כירורגיית פה ולסת, סבלנות והקשבה. בהתאם, תוכלו להיות מרוצים מהתוצאות שיתקבלו בחלל הפה שלכם, ללא קשר לטיפול שלו תזדקקו. אם אתם זקוקים לטיפול שיניים מכל סוג שהוא, אתם מוזמנים לצלצל למרפאה של דוקטור זהבי בטלפון 03-9313155 ולתאם לעצמכם תור.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp