מחיר טיפול שורש כתר ומבנה

בחורה באמצע פגישה עם רופא שיניים

מהו מחיר טיפול שורש וכתר?

לעיתים לאחר טיפולי שורש יש צורך לבצע מבנה בלבד ולעיתים יש גם לבצע כתר זמני וכתר קבוע. פרוצדורה זו משפיעה על העלויות ובשורות הבאות נסביר את הנושא לכל המתעניינים.

מהי ההשפעה על העלויות?

העלויות של טיפול שורש מושפעת מהשן המטופלת, כמה שורשים יש לשן- דבר המשליך על מספר התעלות שיש לטפל בהן, האם הטיפול מבוצע על ידי מומחה לטיפולי שורש, האם זהו חידוש טיפול שורש או טיפול שורש ראשוני? גורמים אלו משפיעים באופן ישיר על עלות הטיפול. בנוסף, לאחר ביצוע טיפול השורש יש לבחון האם יש לבצע רק מבנה או מבנה וכתר.

תפקידו העקירי של הכתר הוא למנוע שברים בכותרת השן, דבר העלול להוביל לסדק בשן ועקירתה. כמובן שלכתר גם יתרון אסתטי במידה וכותרת השן שבורה או כהה.

מחיר טיפול שורש ומבנה מושפע גם מההבדלים בין המחירים של המבנים השונים, למשל בין מבנה אמלגם לעומת מבנה קומפוזיט, שימוש ביתד מטיטניום או מסיבי זכוכית שיותר אסתטיים.

מחיר טיפול שורש – מרפאה פרטית

סוג טיפולמחיר טיפול – מרפאות פרטיות
טיפול שורש בשן אחת1,200₪ – 1400₪
חידוש טיפול שורש בשן אחת2100₪ – 1900₪
חידוש טיפול שורש1,300₪ – 1500₪
טיפול שורש תעלה אחת1,000₪ – 650₪
טיפול שורש שתי תעלות1,100₪ – 900₪
טיפול שורש שלוש תעלות1,200₪ – 1000₪
חידוש טיפול שורש, שתי תעלות1,300₪ – 1100₪
חידוש טיפול שורש, שלוש תעלות1,400₪ – 1200₪

הנושא האסתטי הינו משמעותי מאוד גם בכל הקשור לכתרים, ולמעשה הכתרים הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על עלויות הטיפול. כך למשל, ישנם כתרי אקריל (כתרים זמניים), כתרי חרסינה מאוחים למתכת (העשויים בחלקם הפנימי ממתכת ובחלקם החיצוני מחרסינה )  וכמו כן ישנם סוגים נוספים כמו כתרי חרסינה ללא מתכת- כתרי  זירקוניה המעניקים מספר יתרונות מבחינת עמידות ואסתטיקה – והם היקרים ביותר.

יחד עם זאת, לא בכל המקרים ולא לכל המטופלים הפתרון הטוב ביותר הוא כתרי זירקוניה, למשל אם השן המטופלת מצויה במיקום שאין לו השפעה מהותית על האסתטיקה של חלל הפה.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp