כמה עולה טיפול שורש

רופא שיניים מטפל בבחורה

אנשים רבים שפונים למרפאות שיניים ברחבי הארץ מעוניינים לדעת כמה עולה טיפול שורש. חשוב להבין כי על השאלה הזו אין תשובה אחת ויחידה מפני שהמחירים משתנים בהתאם למספר פרמטרים, החל במורכבות הטיפול על שלביו השונים ועד לשיקולים כלכליים של המרפאה עצמה.

על מחיר טיפול שורש באופן כללי

באופן כללי מחיר של טיפול שורש איננו גבוה במיוחד. מדובר בטיפול הנמנה על הטיפולים המשמרים ובתור שכזה הוא מסתיים בתוך פגישות בודדות, בוודאי שאיננו מורכב או ממושך כמו התערבויות כירורגיות או השתלות שיניים. יחד עם זאת, יחסית לטיפולים משמרים אחרים כמו סתימות, מחיר טיפול שורש יותר יקר שכן הוא מצריך התערבות יותר יסודית וממושכת. מעבר לכך, ישנם לא מעט פרמטרים העשויים להשפיע על מחיר הטיפול כפי שנסביר בפסקה הבאה.

אז מה משפיע על עלות הטיפול?

עלות מחיר טיפול שורש מושפע ראשית מהמקרה הספציפי עצמו- והשורש המטופל: האם מדובר בשן עם שורש אחד? שני שורשים? שלושה, ארבעה? ככל שמספר השורים עולה, כך עולה המורכבות של המקרה והעלות. בנוסף, המבנה האנטומי של השורשים משפיע גם הוא על המורכבות- שורשים מכופפים לעומת שורשים ישרים, שורשים עם סיכוים להימצאות יותר מתעלה אחת –גם הם משליכים על מורכבות גבוהה יותר. מיקום השן בחלל הפה גם משפיע על קושי ועלות הטיפול.

כמובן, האם השן צריכה לעבור טיפול שורש או חידוש טיפול שורש גם משמעותי מאוד. שן שצריכה לעבור חידוש טיפול שורש הינה שן שקודם יש להוציא את סתימת השורש הישנה ורק אז להתחיל ול"עצב" מחדש את תעלות השורשים. טיפול זה ארוך יותר ,מסובך יותר ולכם גם עלותו גבוהה יותר.

לאחר ביצוע טיפול השורש לעיתים יש צורך רק בביצוע מבנה ולעיתים יש גם לבצע כתר זמני ולאחריו כתר קבוע. פרוצדורות אלו משפיעות על משך הטיפול וכמובן על עלותו.

נקודה חשבוה היא מי הרופא המטפל- טיפול שמבצוע על ידי מומחה לטיפול שורש ( אנדודונט) מעלה את סיכויי ההצלחה של הטיפול, את איכותו ושרידותו אך גם את עלותו.

כאמור, ישם גומרים רבים המשפיעים על עלות הטיפול. באם הנכם זקוקים לטיפול שורש או חידוש טיפול שורש, ורוצים לדעת כמה עולה טיפול שורש- אתם מוזמנים לקבל פרטים נוספים במרפאה.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp