רופא שיניים מציג למטופלת

מדוע לבחור במומחה לחניכיים?

פניה אל מומחה לחניכיים נדרשת במידה ויש דימום מהחניכיים, דלקות בחניכיים, החניכיים נפוחות, קיים אובדן עצם, נוצרים כיסים בין השיניים והחניכיים. המומחה במקרה זה יעזור להציל ולשמר את השיניים והטיפולים שבוצעו.

מיהו מומחה לחניכיים?

מומחה לחניכיים, המכונה גם פריודונט, הינו רופא שיניים אשר לאחר סיום לימודיו התמחה עוד מספר שנים ברפואת חניכיים במוסד רפואי מוכר ומאושר. זאת, בנוסף לביצוע בהצלחה של הבחינות הנדרשות מטעמו של משרד הבריאות.

תפקידיו של מומחה לחניכיים

החניכיים בפינות הן חלק חיצוני של תמיכת עצם הלסת בשיניים. כל מחלה ובעיות בחניכיים תשפיע ישירות על העצם שתומכת ומחזיקה את השן בפה ובכך גם משפיעה על השיקום- כתר / גשר / שתל.

מומחה לחניכיים אחראי על בריאות החניכיים – החל בשמירה בסיסית ותחזוקה של היגיינה – צחצוח, ניקוי אבנית וניקוי עמוק יותר – הקצעות שורשים.

במקרים מסוימים, אף מבצעים ניתוחי חניכיים אשר נועדו הן לעזור ברמה האסתטית והן ברמה התפקודית של השן.

האם הינכם מעל לגיל 40 וסובלים מבעיות חניכיים חריפות? אם כך, כדאי לכם לפנות אל רופא שיניים מומחה במחלות חניכיים, שיכול לספק מענה מקצועי ומדויק לבעיות כדוגמת דלקות חניכיים, נסיגת חניכיים או השתלת חניכיים.

טיפולים המבוצעים על ידי מומחה לחניכיים

ביכולתו ובסמכותו של הרופא לבצע קשת רחבה של טיפולים הקשורים למחלות ובעיות חניכיים . טיפולים אלו כוללים בין היתר מתן טיפול תרופתי עבור מחלות חניכיים ודלקות שונות, וכן ניתוחים כירורגיים כמו השתלת חניכיים, ניתוחי חניכיים שונים, השתלות דנטאליות והשתלות עצם. בנוסף, המומחה עוסק גם בתיקונים אסתטיים כדוגמת מילוי חללים בחניכיים עקב עקירות או כיסויים של שורשי שיניים.

מתי חשוב לפנות אל מומחה לחניכיים?

מומלץ לפנות לרופא שיניים מומחה חניכיים בכל מקרה בו קיימת בעיה כגון, דלקת חניכיים או כאבים באזור החניכיים. בעיות אלו יכולות להתבטא בין היתר בדימום, נפיחות מתמשכת, או דלקות מקומיות הנוצרות מסביב לשיניים. כאשר אתם חשים באחת או בכמה מן התופעות האלו, מומלץ לפנות אל רופא מומחה למחלות חניכיים על מנת לערוך בירור מקצועי ולטפל בבעיה.

אבחון אצל מומחה לחניכיים

חשוב לדעת כי חניכיים בריאות מאופיינות בגוון ורדרד, ואינן נוטות לדמם בגין צחצוח שיניים או אכילת מזונות קשים. מנגד, חניכיים נפוחות ואדומות הנוטות לדימום, לרבות דימום ללא סיבה נראית לעין, סובלות כפי הנראה מדלקת הנגרמת עקב הצטברותם של חיידקים באזור שבין השיניים לחניכיים.

אם דלקת זו לא תטופל היא עלולה להפוך לדלקת כרונית, הגורמת להיווצרותם של "כיסים" בין החניכיים והשן המובילים בהמשך לאיבוד תמיכת העצם בשן ובסוף לנשירת שיניים. בעיה נפוצה נוספת הינה נסיגת חניכיים הגורמת לחשיפת שורשי השן, ושמלבד שינוי קו החניכיים מאופיינת גם ברגישות גבוהה לחום וקור.

פעולות מניעה לבעיות חניכיים

חשוב לדעת כי את רבות מבעיות החניכיים ניתן למנוע על ידי שמירה של היגיינת פה, הקפדה על צחצוח שיניים נכון וביקורים שוטפים אצל שיננית להסרת אבנית. יחד עם זאת, במידה וקיימת בעיה בחניכיים אסור להזניחה, ויש למהר ולטפל בה בטרם היא תתפתח לבעיה כרונית קשה, מציקה ויקרה לטיפול.