ניקוי אבנית: כל מה שאתם צריכים לדעת

טיפול שיניים אצל שיננית

זה כבר כמה עשורים שאנו מבינים את החשיבות של טיפול מונע מחלות ותופעות שליליות בשיניים ובחלל הפה. הטיפול המונע הטוב והשמיש ביותר כיום הוא ניקוי האבנית שנעשה כידוע על ידי שיננית וכדי להבין למה כדאי ללכת כל שנה לשיננית צריך להבין קודם כל מה זה. אז, ניקוי אבנית, למה זה חשוב?

ממה נוצרת אבנית

אבנית נוצרת מכמה סיבות – תזונה וניקיון: כאשר אנחנו אוכלים ולועסים אנחנו בלית ברירה אוגרים על שינינו חיידקים רבים אשר מיוצרים באופן טבעי מהתמוססות חתיכות האוכל הנדבקות על הדפנות ובין שינינו – החיידקים האלו יוצרים שכבה לא מבוטלת של אבנית. כמו כן תזונה לא בריאה עלולה להביא לייצור מוגבר של חיידקים באזור השיניים. כשמדובר בניקיון אין צל של ספק שכאשר השיניים מוזנחות האבנית מצטבר אך לצערנו הרב גם עם ניקיון סדיר ובריא של השיניים האבנית תמצא את דרכה לעטוף את שינינו.

למה גורמת אבנית

האבנית גורמת למספר מחלות, חלקן קלות לטיפול ולריפוי וחלקן עלולות להוביל להוצאה כספית כבדה ואף לעקירה וטיפול כרוני.
מחלות קלות – לרוב כשאבנית מתפשטת על השיניים היא גורמת לדלקות חניכיים המתבטאות בכאבים וזרימת דם בעת הצחצוח. היא עלולה גם לגרום לחורים בשיניים שדורשים טיפול לסתימתם.
מחלות קשות – הצטברות אבנית מסיבית ואי מניעתה עלולה להביא לנסיגת חניכיים חמורה שבסופה תביא לשחיקת העצם וכמובן לצורך עקירות והשתלות.

למה ניקוי שיניים מאבנית כל כך חשוב

ישנם מחקרים רבים שמוכיחים את הקשר המאוד אדוק שבין מחלות קשות לבריאות השיניים וחלל הפה, מחלות כגון – סוכרת, מחלות לב למיניהן ובעיות רבות במהלך התקין של ההיריון – ולכן ניקיון השיניים הוא בעל חשיבות רבה לבריאות שלנו. האבנית כמובן עלולה גם לגרום לריח רע מהפה ולהביא למצבים לא נעימים לך ולסובבים אותך.

איך מנקים אבנית מהשיניים

כאשר מנקים אבנית מסירים לא רק את שכבת האמייל הצהובה שנוצרת על השן אלא גם את הפלאק שמצטבר בין החניכיים לשן. השיננית משתמשת המיטב הציוד המקצועי על מנת להיכנס אל בין השן לחניכיים ולהוציא משם את הפלאק. מאחר וזוהי אינה פעולה שניתן לבצע בקלות עם מברשת השיניים שלכם אין מנוס מלקבוע פגישה עם השיננית או רופא השיניים.

לסיכום, בין אם אתם מפחדים מרופאי שיניים או פשוט לא חושבים שזה חשוב מספיק כדאי לכם לשוב ולבדוק את חשיבות ניקוי האבנית מהשיניים ולשקול מחדש את האופציה להזמין תור.