סוגי יישור שיניים

ילדה מציגה גשר שיניים שקוף לעומת גשר שיניים רגיל

כל סוגי יישור השיניים וההבדלים ביניהם

יש דברים שאנחנו יכולים להיות עליהם בשליטה מלאה, ויש דברים שאין לנו שום אפשרות לשלוט עליהם בשום פנים ואופן. כאשר אנחנו מדברים על הנתונים שאיתם אנחנו נולדים אל העולם, אנחנו מדברים על דבר ששייך לסיטואציה השניה שתיארנו, שכן אין לנו אפשרות לשלוט על הגנים שקיבלנו, על הנראות החיצונית שלנו ועוד. ככל שהולכות ועוברות השנים, מגוון שיטות חדשניות ורפואיות מאפשרות לנו להשיג לעצמנו את המראה החיצוני שעליו תמיד חלמנו. ההתפתחות הזו ניכרת הן בעולם הרפואה האסתטית והן בעולם של רפואת השיניים, לדוגמה, וטיפולי יישור שיניים הם אחת מהאפשרויות הבולטות בתחום, שמעניקה לנו את מראה השיניים הישר. אז איך אפשר לעשות זאת בהצלחה? הנה כמה סוגי יישור שיניים ששווה להכיר.

סוגי יישור שיניים – נתחיל מהידוע והמוכר

כשמדברים על סוגי יישור שיניים היום, מדברים על עולם שלם של אפשרויות. להבדיל מבעבר, אז היו לנו שתי שיטות בלבד ליישור שיניים, היום ניתן להבחין בין לפחות ארבע שיטות שכאלו, שכל אחת מביאה איתה יתרונות וחסרונות שונים. אז בואו נתחיל מהמוכר והידוע לכולנו – הקוביות.

הקוביות הצבעוניות ביססו את מעמדן בתור שיטת יישור שיניים מוכרת ואהובה במיוחד על בני נוער, שאוהבים את האפשרות להתאים את צבעי הקוביות לאהבות האישיות שלהם. ניתן לראות נערים ונערות עם קוביות בצבע כחול צהוב, כאהבה לקבוצת מכבי תל אביב, למשל, או נערים ונערות שבוחרים דווקא בצבעים כמו הלבן או הכסוף הסולידיים. שיטה זו היא שיטה שהוכיחה את עצמה לאורך השנים כשיטה אמינה, והאפקט שלה ניכר לעין אחרי כחמישה או ששה חודשים ברוב המקרים.

סוגי יישור שיניים – עוד אחד מהסוגים המוכרים ביותר

הרסן הוא אחד מסוגי יישור שיניים הותיקים ביותר, וגם הוא מאפיין יותר את בני האוכלוסיה הצעירה יותר. הרסן נלבש בחלק מהמקרים לאורך כל היום, ובמקרים אחרים רק בשעות מסוימות, וגם הוא נותן את אפקט יישור השיניים לאחר כמה וכמה חודשים.

לצד שתי שיטות אלו, קיימות היום שיטות נוספות ליישור שיניים שהן לא פחות מבשורה מדהימה לכולנו, אז זה הזמן להכיר גם אותן.

פלטות שקופות – אחד הדברים האהובים ביותר מבין סוגי יישור שיניים שקיימים היום

אם היינו יכולים לבקש דבר אחד בכל הנוגע לטיפולי השיניים שלנו, הוא כנראה היה שלא תהיה לכם שום נוכחות בולטת בשטח. עם פלטות שקופות ליישור שיניים המשאלה הזו מתגשמת ובגדול, והיא יכולה לשמש גם בני נוער רבים, אך גם אנשים מבוגרים שמבצעים יישור שיניים בשלב מאוחר באופן יחסי.

הפלטות השקופות הן פלטות שמותאמות באופן אישי ונפרד לכל מטופל או מטופלת, על מנת להצליח לייצר את אפקט היישור. על ידי הרכבת הפלטות השקופות, בין אם רק בשעות הלילה ובין אם לאורך היום כולו, ניתן להשיג את התוצאה המושלמת ביותר גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה אסתטית, שכן צבען השקוף אינו בולט לעין, ואינו מושך תשומת לב מיוחדת מהסביבה. הפלטות השקופות הן פלטות נשלפות, גם שהמטופל יכול להקפיד על הוראות רופא השיניים בשליפה והרכבה שלהן מחדש.

גשר לינגואלי – כי אף אחד לא אמור לראות מה קורה לכם בתוך הפה

גשר לינגואלי הוא אחד הפתרונות היותר אהובים היום על המטופלים בעולם רפואת השיניים. גשר לינגואלי מביא איתו יתרון כביר, של התקנת גשר שנמצא בצד האחורי של השיניים, כלומר ב"גב" השיניים. להבדיל מגשרים שמודבקים בצד הבולט של השיניים, כאן הגשר עושה את עבודת יישור תוך מינימום בולטות ונוכחות. גשר זה, בדומה לפתרון הקוביות למשל, גם הוא מתפרש על פני כמה וכמה חודשים על מנת להצליח להגיע לתוצאות המבוקשות והרצויות.

במי מתוך כל סוגי יישור שיניים כדאי לבחור?

הבחירה בסוג אחד של יישור שיניים על פני סוג אחר של יישור שיניים היא בחירה שצריכה להיעשות באופן עצמאי על ידי כל מטופל או מטופלת, ולמה? ובכן, מדובר כאן על סוגים שונים שמביאים איתם מחירים שונים, אופן טיפול שונה, צורך בשיתוף פעולה ועצמאות מצד המטופלים ועוד. למשל, על מנת שטיפול יישור שיניים על ידי פלטות שקופות אכן יצלח, המטופל צריך להיות אחראי מספיק על מנת לשלוף ולהרכיב אותן בזמן, ולכן בני נוער הם לא אוכלוסיה שתתאים להגדרה הזו. ההיפך גם הוא הנכון – אופציית הקוביות הצבעוניות איננה רלוונטית לאנשים מבוגרים, משום שהם בוודאי ירגישו מבוכה גדולה להתקין אותן ולחשוף אותן בפני קולגות מהעבודה, בפגישות חשובות, בראיונות עבודה גורליים ועוד.

סוגי יישור שיניים – לא משנה במה תבחרו, רופא השיניים שלכם הוא הבחירה המהותית ביותר

בין אם תבחרו בקוביות ובין אם בגשר לינגואלי, הדבר שיכריע באופן דרמטי על התוצאות שתתקבלנה מיישור שיניים הוא הבחירה שלכם ברופא השיניים. ככל שהבחירה שלכם תשים את הדגש על קריטריונים כמו מקצועיות, ניסיון וותק – כך תוכלו להבטיח שהתוצאות הטובות ביותר נמצאות כבר בדרך אליכם. ד"ר אופיר זהבי הוא רופא שיניים שעונה בדיוק על הקריטריונים הללו, אז צרו איתו קשר ותוכלו להישאר בראש שקט.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp