עקירת שן בינה כירורגית

בחור מחזיק את לחמי בגלל כאבי עקירת שן

עקירה כירורגית של שן בינה – להכיר את ההליך

ברשימת "טיפולי השיניים הפחות נעימים" המוצעים כיום אפשר למצוא עקירה כירורגית של שן בינה. עקירת שיניים, ככלל, היא הליך לא נעים למטופלים רבים אולם כאשר מדובר בעקירה של שן בינה הרי שהסיפור מורכב הרבה יותר וההחלמה, בהשוואה לעקירת שיניים אחרות, עשויה להיות ארוכה יחסית. אולם, הקפדה על פנייה למרפאה מקצועית ומנוסה מבטיחה את הצלחתו של ההליך והפחתת הכאב, תופעות הלוואי והסיכונים הכרוכים בעקירה באופן משמעותי.

מתי עוקרים את השן?

עקירת שן בינה כירורגית היא הליך מורכב, כאמור, הרבה יותר מעקירת שן רגילה. עקירה זו נדרשת במספר מצבים: כאשר ישנה התפתחות של עששת בשן החודרת ישירות אל רקמות השן ומגיעה גם עד למוך השן, כאשר מבצעים הליך של טיפול שורש כדי להציל חלק מהשן אך לא מצליחים לעשות זאת וכל שנותר הוא לעקור אותה, וכן במקרים בהם שן הבינה כלואה ואין לה מספיק מקום להתפתח ולגדול והיא גורמת לדלקת חניכיים כרונית סביבה, דבר הגורם לכאבים עזים וקושי בפתיחת הפה.

במקרים כאלה תתבצע העקירה, אולם לפני כן יילקחו בחשבון כמה נתונים חשובים: גילו של המטופל שלו יש לעקור את שן הבינה, מספר הפעמים שאותה שן מציקה, מנח השן בפה (האם היא כלואה, חצי כלואה וגם מהן זוויות השן עצמה בהשוואה לשיניים הסמוכות לה) וכן פוטנציאל בקיעתה העתידי של השן. לאחר שהוחלט לבצע את ההליך, יישלח המטופל לצילום פנורמי על מנת לזהות את מצבה ואת מיקומה המדויק של השן, צילום הבוחן את הלסת ואת השיניים שבה. ההליך יבוצע אך ורק על ידי רופא שיניים המתמחה בהליכים כירורגיים שונים, לרבות עקירות של שיני בינה. לעיתים יהיה צורך בביצוע צילום סיטי משלים, במקרים בהם יש קרבה של שורשי שן הבינה לעצבים או לאזורים אנטומיים חשובים.

לאחר עקירה כירורגית שן בינה תיתכן תחושת אי נוחות וגם כאב. נפיחות באזור העקירה היא אחד התסמינים הנלווים להליך וכך גם אדמומיות במקום. כל תופעות הלוואי צפויים לחלוף מעצמם בתוך כמה ימים.

נדרשים לעבור הליך של עקירת שן בינה? ד"ר אופיר מרפאת שיניים היא הכתובת המתאימה לפנות אליה.