ציפוי חרסינה לשיניים

ציפויים לשיניים

עם עליית המודעות לטיפוח האישי, וכן התפתחות טכנולוגיות מואצות בענף רפואת השיניים, מוצע כיום לציבור מגוון רחב של אפשרויות איכותיות ומתקדמות לשיפור חזות השיניים.

מטרה זו מושגת בין היתר באמצעות ציפויים שונים ("למינייט") כדוגמת ציפוי קומפוזיט (חומר ה"סתימה הלבנה"), וציפוי חרסינה. הציפויים נבדלים זה מזה במספר מישורים, ולכן חשוב להכיר את התכונות והמאפיינים של ציפוי חרסינה לשיניים.

כמה עובדות מעניינות על ציפוי חרסינה לשיניים

  • ציפוי חרסינה אינם נחשבים לדרך טיפול הפיכה.
  • בדרך כלל ההכנה של ציפוי חרסינה אינה דורשת הרדמה מקומית.
  • הזמן הנדרש במעבדה לייצר ציפוי חרסינה הוא כשבוע.
  • במשך זמן ההמתנה בין ביקור ההכנה לביקור ההתקנה ייתכן ותרגישו רגישויות לחום ולקור. אל דאגה! התופעות האלה ייעלמו אחרי הדבקת ציפוי החרסינה.
  • ציפויי שיניים הינם עמידים וחזקים במיוחד.
  • מכיוון שהרכבת הציפוי הוא תהליך מורכב דרושות שתי פגישות: בפגישה הראשונה מבוצעת השחזה חלקית של שכבת הזגוגית, לקיחת הטבעה לטכנאי והכנת ציפוי זמני.
    בפגישה השנייה מתבצעת הדבקה של הציפוי שהוכן במעבדה.
    התהליך שונה מטכניקות ציפוי אחרות אשר מסתיימות בטיפול בודד אחד.

יתרונות ציפוי חרסינה לשיניים

לציפוי חרסינה לשיניים ישנן יתרונות רבות: ניתן לבצע שינוי בצבע השיניים, בצורתן, ואת צורת העמידה שלהן בחלל הפה בכדי להרכיב את הציפוי ולהתאימו לשן.
הציפויים מותאמים לשן שאותה רוצים לשנות ולכן אין צורך בשינויים גדולים ברקמות הדנטליות.
ציפוי חרסינה לשיניים מושלמים למקרים בהם קיימת צפיפות בין השיניים בכל חלל הפה.
כבר לאחר הדבקה של הציפוי, המטופל יכול להמשיך כרגיל – לאכול ולדבר, ולכן תהליך ההסתגלות הוא קצר מאוד.

חשוב לדעת! תהליך הכנת הציפוי עלולה לקחת זמן וגם הרכבת הציפוי דורשת ידע וניסיון ולכם מחיר הציפויים כולל גם את הניסיון של רופא השיניים.

לאחר הרכבת ציפוי חרסינה, לא כל כך פשוט לתקן אותם או להסירם בקלות ולכן החשיבות לבחירת רופא שיניים עם ניסיון בתחום על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בציפויים.

מתי נדרש ציפוי חרסינה לשיניים ?

ציפויי שיניים בחרסינה או בשמם הנוסף למינייט, הינם שכבה דקה של חרסינה אשר מודבקת על גבי הצד החיצוני של השן ובכך מתקנת את האסתטיקה הלקויה של השיניים הקדמיות. עוביים של הציפויים נע בין 0.2-0.5 מ"מ ולכן יש צורך להשחיז מעט את השכבה החיצונית של השן על מנת להשאיר מקום לציפויים.

אם אתה עונים "כן" לאחת השאלות האלו, ייתכן וציפוי חרסינה לשיניים יוכל לעזור לכם לפתור את הבעיה:

✔        האם קיים מרווח בין השיניים הקדמיות ?

✔        האם השיניים הקדמיות עקומות, לא ישרות ?

✔        האם השיניים הקדמיות עם השלמות נרחבות וישנות, סתימות שבוצעו בעבר והגוון השתנה ?

מהו ציפוי חרסינה לשיניים ולמי הוא נחוץ

ציפוי חרסינה בשיניים מעניק מעטה דק וחיצוני לשן באמצעות שיוף שכבת הזגוגית של השן והדבקת או בניית הציפוי על גביה. טיפולים אלו לרוב מתאימים לאנשים הסובלים מליקוי אסתטי בשיניהם הקדמיות, כאשר הליקויים יכולים להתבטא בשיניים מוכתמות באופן חמור, שיניים  שבורות, שיניים עם מרווחים גדולים או שיניים קדמיות בעלות צורה ומבנה לא נאה. כפועל יוצא מכך, ציפוי השן מיועד לשנות את הצבע, הצורה והעמדה של השן מול השיניים הסמוכות.

מהו היתרון של ציפוי חרסינה לשיניים על פני כתרים רגילים ?

היתרון המשמעותי ביותר של הציפויים הוא הקרבה מינימלית של חומר שן – זאת אומרת שיש להשחיז (לשייף) מעט מאוד חומר שן ורק מהצד הקדמי של השן על מנת שיהיה מקום לציפויים. מנגד, כאשר נרצה לבצע כתר יש להשחיז את כל היקף השן – 360 מעלות, דבר שמוביל אותנו לעיתים לבצע טיפול שורש.

בזמן שתחום רפואת השיניים הולך ומתקדם, ההתפתחויות השונות מביאות איתן כל מיני אפשרויות לציפויי שיניים. חלק מהחומרים נכנסים באופן אינטגרלי לדרכי הטיפול של רפואת השיניים, ואילו חלק מהם לא מוכיחים את עצמם בתור יעילים, ומהר מאוד מוצאים את עצמם מחוץ לתמונה. בזמן כל החילופים מסביב, ציפוי חרסינה לשיניים נשאר אלטרנטיבה זמינה, עמידה ואמינה ביותר, ולכן רבים עדיין בוחרים בה בזמן טיפולים אסתטיים של ציפויי שיניים.

להישאר צעירים עם ציפוי חרסינה לשיניים

בין אם נרצה בכך ובין אם לא, העובדה בשטח היא שאנחנו ממשיכים להתבגר מדי שנה. עם ההתבגרות, הגוף שלנו עובר כל מיני שינויים, גם גופניים וגם נפשיים. אחד הסממנים הבעייתיים ביותר של ההתבגרות וההזדקנות קשור בחלל הפה שלנו, שכן הוא הולך ומאבד מצורתו עם הזמן.

אנשים שחצו את גילאי ה-50 וה-60 מוצאים את עצמם מחפשים ללא הפסקה אחרי פתרונות שיוכלו להשיב להם, אם לא את גילם הצעיר, אז לפחות את המראה הצעיר שלהם. ציפוי חרסינה לשיניים הוא בדיוק עבור אותם אנשים שמחפשים לחזור 20 או 30 שנים אחורה, ולהרגיש הכי רעננים בעולם.

אילו סוגי ציפוי חרסינה לשיניים קיימים היום?

קיימים לא מעט סוגים של ציפוי חרסינה לשיניים, וכדאי שנכיר אותם קצת יותר לעומק לפני שאתם מקבלים החלטה באיזה מהם לבחור. הסוג הראשון הוא ציפוי חרסינה לשיניים שעשוי מפורצלן למינייט וניר. ציפוי חרסינה לשיניים מהסוג הזה, משמש בעיקר לשיניים הקדמיות שבולטות במיוחד בעת שהמטופל מחייך.

מדובר כאן על ציפוי חרסינה לשיניים מהסוגים הוותיקים ביותר בשוק, שיכול להגיע לעובי דקיק במיוחד של כ-0.2 מ"מ.

יתרונות וחסרונות של ציפוי חרסינה לשיניים פורצלן למינייט וניר

כמו כל סוג ציפוי חרסינה לשיניים, גם לציפוי חרסינה לשיניים פורצלן למינייט וניר יש את נקודות החוזקה ונקודות החולשה שלו. אז מצד אחד, מדובר כאן על ציפוי אסתטי ביותר שעמיד בפני כתמים ושינויי צבע לטווח הארוך. כמו כן, הוא ציפוי חרסינה שידוע בתור יעיל ביותר ומגן על בריאות המטופל. לעומת זאת, ברגע שציפוי חרסינה לשיניים מסוג זה מותקן על גבי השיניים, לא ניתן עוד לשנות את צבעו, כמו גם מחירו היקר שידוע בתור אחד מהגבוהים ביותר בשוק, שעומד בתור חסרון.

ציפוי חרסינה לשיניים – אימקס

גם כאן מדובר על אחד מסוגי ציפוי חרסינה לשיניים הנפוצים ביותר בשוק, היות והוא משמש למגוון מקרים שבהם יש צורך ביישור השיניים, שינוי צורתן וצבען. מדובר כאן על ציפוי חזק במיוחד ועמיד בפני כתמי צבע, ועל מנת להיות מטופלים על ידו, המטופל עובר הליך שכולל בדיקות והתאמות לשם קבלת ציפוי חרסינה לשיניים שהוא מדויק למבנה חלל הפה שלו.

אז מהם היתרונות והחסרונות של ציפוי חרסינה לשיניים מסוג אימקס?

מבין נקודות החוזה של ציפוי חרסינה לשיניים מסוג אימקס, ניתן לשים את האצבע על החוזק והעמידות הגבוהה שלו, כמו גם על מגוון הצבעים הרחב שהוא מביא איתו. לצד כל אלו, חשוב לציין שכחלק מהתאמת ציפוי חרסינה לשיניים מסוג אימקס ייערכו הכנות הכוללות השחזות של השיניים, וגם המחיר שלהם הוא לא בדיוק המחיר הכי זול בשוק, דבר שעומד כחסרון ברור עבור חלק מהאנשים.

אז איך בכל אופן בוחרים?

כמובן שמלבד שני סוגים אלו של ציפוי חרסינה לשיניים, קיימים עוד סוגים שביניהם תוכלו לבחור. את הבחירה כדאי לעשות על פי שיקולים של צורך, תקציב, מאפייני חלל הפה האישיים שלכם וכמובן בהתאם להמלצת רופא השיניים המטפל. שיהיה בהצלחה!

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp