ציפוי קומפוזיט השלמת שיניים

בחורה מחייכת בטיפול שיניים

ציפוי קומפוזיט או בשם אחר בונדינג לשיניים הוא הליך בו משתמשים בחומר מרוכב בצבע השן (חומר פלסטי עמיד) שמתקשה באור מיוחד, אשר בסופו של דבר מאפשר קישור של החומר לשן כדי להחזיר או לשפר את חיוכו של אדם.

מדוע יש צורך לעשות ציפוי קומפוזיט לשיניים ומתי זאת אפשרות שניתן לקחת בחשבון:

  • תיקון שיניים רקובות (חומרים מרוכבים משמשים למילוי חללים)
  • תיקון שיניים סדוקות או סדוקות
  • לשיפור המראה של שיניים צהובות
  • לסגירת רווחים בין השיניים
  • לגרום לשיניים להיראות ארוכות יותר
  • כדי לשנות את צורת השיניים
  • כדי להגן על חלק משורש השן שנחשף כשנסוגים החניכיים

תהליך ציפוי השיניים

הכנה: יש מעט הכנות מראש הנדרשות לפני תהליך ציפוי השיניים. לעתים קרובות אין צורך בהרדמה אלא אם כן נעשה יש צורך לקדוח בשן כדי לשנות את צורתה, או שהאזור קרוב לעצב. 

תהליך ההדבקה: רופא השיניים ישייף את פני השן וישים נוזל 'מקשר'. פעולות אלה עוזרות לחומר ההדבקה להידבק לשן. לאחר מכן השרף בצבע שן, מורכב על השן, מעוצב ומוחלק לצורה הרצויה. החומר מתקשה באור בהיר (בדרך כלל כחול) או לייזר. לאחר שהחומר מתקשה, רופא השיניים שלך יקצץ אותו וילטש אותו כך שיתאים לברק של שאר משטח השן.

זמן ההשלמה: ההליך אורך כ 30 עד 60 דקות לשן.

בגלל חלק מהמגבלות על ציפוי שיניים, ישנם רופאי שיניים הרואים את זה כמתאים יותר לשינויים קוסמטיים קטנים, לתיקון לטווח הקצר של בעיות קוסמטיות, ולתיקון שיניים באזורים עם לחץ נשיכה נמוך מאוד (שיניים קדמיות, למשל). שוחח עם רופא השיניים שלך על הגישה הקוסמטית הטובה ביותר עבורך.

יתרונות וחסרונות של ציפוי קומפוזיט להשלמת שיניים

יתרונות:

ציפוי קומפוזיט לשיניים הוא בין האפשרויות הקלות והפחות יקרות בהליך שיניים קוסמטי. שלא כמו כתרים למשל, שהם חיפוי שיניים בהתאמה אישית שיש לייצר במעבדה, בדרך כלל ניתן לבצע ציפוי זה בביקור אחד אלא אם כן מדובר במספר שיניים. יתרון נוסף, הוא שהכמות המעטה ביותר של אמייל השיניים מוסרת. כמו כן, אלא אם כן הציפוי נעשה למילוי חלל, לרוב אין צורך בהרדמה.

חסרונות:

ציפוי שיניים אינו דוחה כתמים כמו גם כתרים. חומרי ההדבקה מחזיקים מעמד זמן רב כמו כתרים או סתימות. 

בגלל חלק מהמגבלות של ציפוי השיניים, ישנם רופאי שיניים הרואים את ההליך כמתאים לשינויים קוסמטיים קטנים, לתיקון לטווח הקצר של בעיות קוסמטיות, ולתיקון שיניים באזורים עם לחץ נשיכה נמוך מאוד. 

אורך החיים של חומרי ההדבקה לשיניים תלוי בכמות ההדבקה ובהרגלי היגיינת הפה שלך.

לשיניים עם הציפוי אין כוח זהה לשיניים הטבעיות שלך, והרגלים מסוימים יכולים לקצר את תוחלת החיים שלהן. אם אתה נוטה לנשוך חזק, למשל. כמו כן, אם אתם מעשנים או שותים הרבה משקאות כהים, כגון קפה או יין אדום, חומר הציפוי שלכם יוכתם מהר יותר ויהיה צורך להחליפו מוקדם יותר.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp