רופא לטיפולי שורש

רופאת שיניים מחזיקה מזרק ופסל של שן

מחפשים מומחה לטיפולי שורש?

טיפול שאינו מקצועי בשיניים, כזה שאינו יסודי מתחילת הטיפול, עלול להוביל במקרים מסוימים לאיבוד של שיניים. טיפול השורש על ידי מומחה לטיפולי שורש מהווה אחד מעמודי התווך להצלחת הטיפול השיקומי (כתר / גשר) שיבוא בהמשך ומאפשר להגיע לאחוזי הצלחה גבוהים.
דבר זה נכון אף יותר במידה וקיים צורך לבצע חידוש טיפול שורש– כלומר, במקרה בו טיפול השורש הראשוני נכשל וכעת יש לנסות ולבצע טיפול חדש. במקרים אלה בוודאי שיש צורך בטיפול מקצועי ואיכותי, על ידי רופא שיניים מומחה לטיפולי שורש, שיבצע עבודה יסודית.

תפקידיו של מומחה לטיפולי שורש

מומחה בטיפולי שורש מטפל במחלות החלק הפנימי של שורש השן אשר גורמות לדלקת, כאבים, ספיגת עצם ואף איבוד השן. במהלך טיפול השורש מטפל המומחה בתעלות השורש –  מנקה ומסלק את הגורם הדלקתי. לאחר מכן הוא מבצע סתימה של התעלות. ישנם מקרים רבים של שורשים מפותלים, טיפולי שורש ישנים שנכשלו ויש לחדשם, גופים זרים שנמצאים בתעלות – כל אלה מצריכים מיומנות גבוהה על מנת להגדיל את אחוזי ההצלחה. בנוסף, מומחה לטיפולי שורש אחראי על טיפול בחבלות בשיניים ולמעקב לאחר מכן.

בכל תחום בחיים, כאשר אנו מעוניינים לקבל מענה מקצועי על ידי איש מקצוע מנוסה – אנו פונים אל מומחה. כך גם כאשר מדובר בטיפולי שורש. העדינות בה חשוב שיבוצע התהליך, היסודיות והדיוק הכרוכים בו, מחייבים פניה אל מומחה לטיפולי שורש. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בטיפול שורש חוזר. המעורבות של מומחה בטיפול שורש, מבטיחה כי הטיפול יבוצע באופן מיטבי, יפחית את הסיכונים הכרוכים בו ויקל על ההחלמה עבור המטופל.

מומחה לטיפולי שורש בשן מרובת תעלות

רוב טיפולי השורש המבוצעים בישראל הם טיפולי שורש 3 תעלות. בחלק נכבד מהמקרים ובעיקר שמדובר בשיני בינה קיימות 4 תעלות, קרי 4 שורשים בהם יש לטפל. הבעיה היא שלא תמיד מאתר רופא השיניים את השורש הרביעי שהוא בד"כ קטן ודקיק מהשורשים האחרים. שן שרק 3 משורשיה טופלו תתחיל לכאוב בודאות תוך מספר חודשים מיום הטיפול דבר שיביא בהכרח לטיפול שורש חוזר.  מומחה לטיפולי שורש יאתר ברוב המקרים את השורש הרביעי וימנע סיבוכים מיותרים וטיפולים חוזרים.

מומחה לטיפולי שורש לטיפול בשן קדמית

אין ספק כי ברמה האסתטית, רמת החשיבות שאנו רוחשים לשיניים הקדמיות שלנו עולה פי כמה על תשומת הלב לשיניים האחוריות.  כאשר יש לבצע טיפול שורש בשן קדמית קיימת חשיבות מכרעת בבחירת הרופא המטפל. שן קדמית לרוב עדינה יותר ודורשת טיפול שונה על מנת לשמר את חוזקה ואת צבעה ועל כן חשובה הבחירה ברופא מומחה לטיפולי שורש.

מומחה לטיפולי שורש בזמן הריון

במידה והינך בהריון, חשוב לדעת כי לא קיימת מניע לבצע טיפולי שיניים בכלל וטיפול שורש בפרט. עם זאת, חשוב מאוד שתקחי בחשבון את התחושה האישית שלך. במידה ואת בטרימסטר השני למשל, ואינך סובלת מבחילות ורפלקס הקאה, ניתן לבצע טיפול שורש. במידת הצורך את מוזמנת להתייעץ עם הצוות הרפואי שלנו.

מומחה לטיפול שורש בשן שינה

שיניה הבינה נוטות להתחיל ולבקוע בגיל ההתבגרות, אך לאנשים רבים זה יכול להמשך במהלך שנות העשרים ולעיתים רחוקות יותר גם שנות ה – 30. שיני הבינה שצומחות בקרבת הלוע ובקצה הלסת, מהוות לעיתים אתגר במידה ויש צורך בטיפול שורש. במקרים מסוימים, במידה וישנו חור בשן הבינה, רופא השיניים ימליץ על עקירה מאשר טיפול שורש. עם זאת, לא מדובר בכלל ברזל.

במידה ולשן הבינה יש תפקיד חשוב במבנה השיניים, רופא השיניים יעשה כל שביכולתו כדי לשמור עליה.

מומחה לטיפול שורש בשן בשינה, יבחן את מצב השיניים באופן כללי ואת מצב שן הבינה בפרט ועל פי, בריאות החניכיים ומצב השיניים הוא יקבע האם עדיף לבצע טיפול שורש או להפנות לעקירת השן.

חשוב לדעת – כחלק מתהליך הטיפול, יש צורך בשיקום השן

חשוב לדעת כי לאחר טיפול שן, ישנו סיכון לשבר בקיר השן. על כן, על מנת להמנע מבעיות, סיבוכים ושברים אפשריים, יש לבצע שיקום שמתבצע עם רופא מומחה.

קבעתם תור עם רופא לטיפול שורש? כך תתכוננו בהתאם

במידה וקבעתם תור לרופא בעבור טיפול שורש. בוודאי עולות לכן שאלות שונות לגבי ההכנה.

הינה מספר שאלות נפוצות ותשובות:

האם יש מזון כלשהו שיש להמנע ממנו?

תשובה: לא. לפני טיפול שורש אין צורך להמנע ממזון מסוג מסוים. עם זאת במידה ואתם סובלים מרפלקס הקאה, חשוב שלא לאכול ארוחה כבדה כ – 3 שעות טרם טיפול השורש.

האם טיפול שורש כרוך בכאב?

תשובה: החדשות הטובות הן, שהטיפול עצמו נעשה בהרדמה מקומית, ולכן בזמן הטיפול כמעט ולא תחושו כאב.

עם זאת, חשוב להבין כי לאחר התפוגגות ההשפעה של ההרדמה, אתם כן עשויים לחוות אי נוחות ואף כאב. על כן, יש להערך בהתאם.

איך מתמודדים עם הלחץ שלפני הטיפול?

תשובה: במידה ואתם סובלים מלחץ רב טרם טיפול השורש, חשוב לשתף את רופא השיניים. רופא מומחה, מכיר היטב את תחושת הלחץ שלפני ועל כן יוכל להציע פתרונות אפשריים. בין הפתרונות האפשריים, ניתן למצוא שימוש בגז צחוק, התאמת תהליך הטיפול אליכם ובמידת הצורך להשתמש בתרופות להפחתת החרדה.

שאלה נפוצה – האם יש לבצע צילומים טרם טיפול השורש?

תשובה: טיפול שורש דורש צילומי רנטגן. ברוב המקרים, רופא השיניים, ייתן לכם את כל הפרטים הדרושים. יש להגיע לטיפול עם הצילום (במידה והוא לא נשלח לרופא דיגיטלית) וכן להציג צילומים ישנים במידה ויש.

שאלה נפוצה – יש לי כתר על השן הבעייתית, יש משה שצריך לעשות?

תשובה: במידה ועל השן המטופלת יש כתר קבוע. רופא השיניים יחליף את הכתר לכתר זמני. יש ליידע את רופא השיניים טרם הטיפול במידה ומתאפשר לעשות זאת.

כאבים לאחר טיפול שורש

כאב קל עד בינוני, הוא תופעה טבעית לאחר טיפול שורש. ברוב המקרים, מנוחה, תהיה הפתרון הטוב ביותר. במידת הצורך, ניתן לבקש מהרופא מרשם למשככי כאבים.

בנוסף, על מנת לשמור על תהליך ההחלמה, אין לצרוך משקאות ומזונות חמים כל עוד ההשפעה של ההרדמה המקומית לא התפוגגה.

במרפאת המומחים ד"ר אופיר בפתח תקווה, תוכלו לבצע מגוון של טיפולים על ידי רופאים מנוסים, בינהם גם מומחה בטיפול שורש. פנו אלינו לייעוץ ולקבלת מענה מקצועי בתחום טיפולי השורש ובתחומים נוספים.