הכל אודות שיניים צהובות\כהות

איור של שן בינה

בעוד שסלבריטאים ודוגמניות עשויים להראות שיניים לבנות כפנינים, החיוכים של מרבית האנשים הם פחות בוהקים. אבל זה לא אמור להפתיע יותר מדי. דברים רבים יכולים להשפיע על צבע השיניים שלך ולהפוך אותם לגוון צהוב, מה שעלול לגרום לאנשים מסוימים לחוש מודעות עצמית כלפי המראה שלהם ואף להסס לחייך.

מה גורם לשיניים צהובות 

האם יש לך שיניים צהובות? האם אתם מחפש דרך לשנות זאת? כדי להתחיל את תהליך הלבנת השיניים שלך, השלב הראשון הוא להתבונן בהרגלים שלך או בגורמים אחרים שעלולים לגרום לשינוי צבע השיניים:

תזונה:

מזונות מסוימים עתירי טאנינים, כמו יין אדום, הם גורמים פוטנציאליים לשיניים צהובות. כמה מהגורמים השכיחים ביותר היוצרים כתמים בשיניים כוללים שתיית משקאות כמו קפה, סודה ויין. חומרים אלה נכנסים לאמייל של השיניים שלך ויכולים לגרום לשינוי צבע לטווח הארוך.

עישון:

עישון הוא אחד הגורמים העיקריים לשיניים צהובות, וכתמים מעישון יכולים להיות עקשניים. אך מעשנים יכולים לשפר את שיניהם הצהובות על ידי הפסקת עישון, יחד עם שגרת טיפוח מלאה על ידי צחצוח שיניים פעמיים ביום ושימוש בחוט דנטלי מדי יום, ושימוש במוצרי הלבנת שיניים נכונים.

מחלה:

מצבים רפואיים מסוימים או תרופות מסוימות גם יכולים לגרום לשיניים צהובות. חולים העוברים כימותרפיה עלולים לפתח שיניים צהובות או מוכתמות. כמו כן, סוגים מסוימים של תרופות מרשם הכוללות תרופות לאסטמה ולחץ דם גבוה גם גורמות לשיניים צהובות.

היגיינת פה לקויה:

היגיינת פה לקויה היא אחד הגורמים לשיניים צהובות, אך אפילו מברשות השיניים הטובות ביותר לא יכולות למנוע את הצהבת השיניים המחמירה עם הגיל.

כיצד להלבין שיניים צהובות

לאחר שהחלטת להשקיע בחיוך לבן יותר ובהיר יותר, יש מספר אפשרויות הטיפול שיש לקחת בחשבון. מטיפולים רפואיים ועד רצועות הלבנה בבית, ג'לים, משחות שיניים וכדומה, יש מגוון דרכים להיפרד משיניים צהובות ולהשיג את החיוך הלבן המושלם. להלן מספר פרטים כלליים על שתי האפשרויות שיעזרו לכם לקבל החלטה משכילה כיצד להלבין את השיניים הצהובות:

הלבנת שיניים מקצועית:

הלבנת שיניים מקצועית נעשית במרפאת רופא השיניים שלך וכוללת יישום של חומר הלבנה ישירות לשיניים. אורות או לייזרים מיוחדים עשויים לשמש גם כדי לשפר את הביצועים. בהתאם למצב השיניים הצהובות שלך, יתכן שתבצע טיפולי אחד או כמה שנעים בין 30 דקות לשעה.

הלבנת פנים בבית:

האפשרויות להלבנת שיניים בבית כוללות רצועות הלבנה או ג'לים ללא מרשם, שניהם משתמשים בג'ל הלבנה על בסיס חמצן. בדרך כלל התוצאות הראשוניות נראות רק לאחר מספר ימים ונמשכות עד שתים עשרה חודשים עבור חלק מהמוצרים. אפשרויות אלה חסכוניות יותר.

אם אתה רוצה להלבין שיניים צהובות, קשה לדעת מאיפה להתחיל. ישנן כל כך הרבה אפשרויות להלבנת שיניים צהובות עד שזה יכול להיות מבלבל. לא משנה מה תחליטו, תמיד כדאי להתייעץ עם רופא השיניים לגבי האפשרויות לפני שתתחילו. 

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp