רופא שיניים מציג לבחור מבוגר שתלים בשיניים

השתלת עצם בלסת – מתי באמת צריך לעשות את זה?

כאשר אדם מסוים סובל ממחסור בשיניים שלו, הוא יכול לבחור באחת משתי אפשרויות – האחת לחיות עם סט שיניים חסר, ולהעמיד את מצב הבריאות של חלל הפה שלו בפני סכנה של זיהומים, דלקות ומחלות, ואילו האפשרות השניה היא לגשת לטיפולים של השתלת שיניים.

טיפולי השתלת שיניים הם אמנם טיפולים מתקדמים ויעילים עד מאוד, אך כדי שאפשר יהיה להגיע לתוצאות הטובות שלהם, יש לוודא את מצב תקינות חלל הפה בטרם ניגשים לטיפול עצמו. כחלק מהעניין, נבדקת עצם הלסת, ונבדקת היעילות שלה לקבלת השתלים בהצלחה. ברגע שקיים חוסר בעצם הלסת, יש להקדים לטיפולי השתלת שיניים גם טיפולים של השתלת עצם בלסת, על מנת שהשתלים יוכלו להתקבל על ידי חלל הפה בצורה מיטבית וטבעית. אז מהי השתלת עצם בלסת? האם זה באמת אפשרי? איך עושים את זה בפועל? כל התשובות שמעניינות אתכם נמצאות כאן למטה.

השתלת עצם בלסת – מה הכוונה כאן בעצם?

חלל הפה של חלק מהאנשים בעולם הוא קרוב למושלם, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה בריאותית, אולם חללי פה של אנשים אחרים דווקא סובלים מלא מעט בעיות. עצם לסת חסרה היא בעיה שפוגשת אותנו כאשר אנחנו ניגשים לטיפולי השתלת שיניים, שמחייבים עצם לסת בריאה ואיתנה, כזו שתוכל להתמודד עם השתלים החדשים שמושתלים בחלל הפה של המטופל.

חוסר בעצם הלסת הוא מצב שיכול לנבוע מתוך כמה וכמה אפשרויות. ראשית, עצם הלסת לא פעם סובלת מזיהומים שונים, דלקות חניכיים ועוד. ברגע שהיא נפגמת ממצבים כאלו גם בעצמה, היא לא יכולה עוד לעמוד בתור בסיס איתן להשתלות שיניים. אופציה שניה היא אופציה גנטית, שהאדם שחוסר מחוסר עצם בלסת למעשה קיבל גנים שגרמו לה להיחלש ולהיעלם עם הזמן. אופציה נוספת של מחסור מעצם בלסת טמונה בכך שלעיתים טראומה שנגרמה לאיזור הובילה לכדי אובדן העצם. עבור כל אחת ואחת מהאפשרויות האלו, השתלת עצם בלסת מהווה פתרון מעולה.

השתלת עצם בלסת – איך זה קורה?

על מנת לאפשר הצלחה של טיפול השתלת עצם בלסת, רופאי השיניים עושים שימוש או בחומרים מלאכותיים שונים, חומרים יציבים וחזקים מספיק על מנת "להחזיק" את השתלים, או בעצם עצמה שנלקחת מתוך הגוף עצמו של המטופל. כדי לבצע השתלת עצם בלסת, המטופל נכנס לתוך ניתוח שנעשה בהרדמה חלקית או מלאה. אופן ההרדמה נקבע בהתאם למצבו הרגשי של המטופל, ובהתאם להחלטת רופא השיניים המנתח. באופן הזה, ניתן לבצע את ההשתלה ללא כל תחושת כאב, ולהימנע מהצורך בשיתוף פעולה מצד המטופל.

האם ניתן להימנע מהשתלת עצם בלסת?

בדרך כלל הצורך בהשתלת עצם בלסת יתגלה רק בסמוך לרגע שבו נקבע על ביצוע טיפולי השתלת שיניים. בחלק מהמקרים המחסור בעצם אינו יורגש עד אותו המעמד, ולכן לפעמים המטופל עצמו אף לא יהיה מודע לכך שחסרה לו עצם בלסת. לכן, ברגע שהוחלט על השתלת שיניים ויש צורך בהשתלת עצם בלסת – לא יהיה ניתן להימנע ממנה.

בכל מקרה, חשוב להבין שמדובר היום על טיפול פשוט יחסית, שעושה שימוש במגוון כלים מתקדמים ביותר, שבאים במטרה להפחית את רמות הכאב ולהעלות את יעילות הטיפול, ולכן אין כל צורך להיבהל, לחשוש או להירתע מביצוע השתלת עצם בלסת.

השתלת עצם בלסת – לפעמים זה מלווה בכאבים

אחד הדברים שמאפיינים כל הליך רפואי כזה או אחר, בין אם הוא שייך לעולם רפואת השיניים ובין אם לא, הוא הכאבים שמגיעים בדיעבד. גם לאחר השתלת עצם בלסת ייתכנו כאבים בעוצמות שונות, כאשר חלק מהמטופלים מדווחים על כאבים קלים לעומת מטופלים אחרים שדווקא חשים ברמת כאבים מוגברת יותר. מה שבטוח הוא שהכאבים חולפים לאחר כשבועיים של החלמה, ולאחר מספר חודשים, כאשר העצם תיטמע בצורה מושלמת עם חלל הפה, ניתן יהיה לגשת לטיפולי השתלת שיניים בהצלחה.

השתלת עצם בלסת יכולה להיות מתקדמת מאוד, אבל גם לבחירת הרופא המטפל יש חשיבות

על פניו אנחנו מתארים כאן הליך רפואי פשוט יחסית, אולם כמו כל הליך רפואי, פשוט או מורכב ככל שיהיה, בחירת הרופא המטפל בכם היא בחירה לא פחות מגורלית. רופא השיניים שבו אתם בוחרים צריך לדעת בדיוק מה עליו לעשות במסגרת השתלת עצם בלסת, מהם השלבים הנכונים לבצע אותה, וכיצד לגרום לה להיות יעילה ואיכותית כפי שמצופה. רופא שיניים שאינו עומד בסטנדרטים הללו, הוא אינו רופא שיניים שתוכלו לסמוך עליו, ולכן חשוב לוודא את כלל הקריטריונים החשובים מראש: מקצועיות, וותק, ניסיון והמלצות.

ד"ר אופיר זהבי – כל מה שחיפשתם ברופא שיניים אחד

כשמדברים על רופא שיניים מקצועי, אי אפשר להתעלם מד"ר אופיר זהבי. ד"ר אופיר זהבי מציע טיפולי שיניים רבים, החל מטיפולי אסתטיקה דנטלית ועד טיפולים רפואיים שיכולים להכריע את המצב הבריאותי של חלל הפה שלכם. עם טיפול אצל ד"ר אופיר זהבי אתם מבטיחים לעצמכם תוצאות מעולות, שיוכיחו את עצמן בכל חיוך, צחוק או דיבור.