שתלים דנטליים סוגים

איור של שתלים דנטליים

סוגי שתלים דנטליים ומשמעותם

יש אנשים שמעולם לא עברו השתלת שיניים ויש להם תפיסות לא נכונות לגבי הנושא. אחת הבולטות שבהן היא התפיסה לפיה השתלת שיניים דומה להשתלת איברים אחרים בגוף, אולם מדובר בעולם שונה לחלוטין. כאשר מדברים על שתל דנטלי הכוונה איננה לשן שנלקחת מתורם אלא בבורג ממתכת העשוי מסגסוגת  טיטניום. לבורג הזה יש הברגה חיצונית שתפקידה להתברג אל תוך עצם הלסת באופן חזק ויציב. כמו כן, לבורג יש הברגה פנימית שאליה מבריגים לאחר מכן את המבנה הנבחר, ועליו בהמשך את הכתר הזמני והקבוע בהתאם לבחירה של הרופא והמטופל.

אילו סוגי שתלים ישנם?

ישנם מספר סוגי שתלים בשיניים, אותם ניתן לחלק לפי קטגוריות שונות. מרבית השתלים כיום עשויים מסגסוגת של טיטניום, שהינה מתכת חזקה מאוד שהגוף איננו דוחה אותה – שני היבטים הכרחיים לשתל. ניתן גם לחלק את סוגי השתלים לפי אורכים שונים – הרופא בוחר את האורך הרצוי בהתאם למיקום השתל, כמות ואיכות העצם ועוד פרמטרים נוספים. בנוסף, לשתלים יש גם קטרים שונים וגם הם נבחרים כתלות ברוחב העצם והמרחק משיניים / שתלים סמוכים.

לאחר תקופת המתנה של מספר חודשים יתחיל תהליך השיקום- הברגת המבנה והדבקת או הברגת הכתר הזמני והקבוע.

ישנם גם סוגים שונים של כתרים שניתן להשתמש על גבי השתלים- כתרים עם בסיס מתכתי וציפוי חרסינה או כתרים עם בסיס מחרסינה, כתרים הנקראים גם כתרי זירקוניה, בעלי רמת אסתטיקה גבוהה יותר.

ישנה גם אפשרות להשתמש בשתלים לעיגון תותבות. במיקרים אלו יש להשתמש במיבנים מיוחדים- בצורות שונות. מבנים אלו מתחברים עם מחברים מיוחדים לבסיס התותבת ועוזרים לייצב אותה.

השאירו פרטים או התקשרו ל- 03-9313155

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp